Hallo, ik ben 23 jaar en ben maar 1m41 ik zou heel graag rond 1m75 worden. Hoe kan ik dat oplossen?

Hallo,
Ik voel me enorm klein voor Indische te zijn. Zijn veel vrouwen die ook van India komen zij zijn groter dan mij. Ik vind dat niet echt leuk. En ik zou graag 1m75 worden omdat ik dan bij mijn vriendinnen en groep kan staan. Soms durf ik niet bij de groep staan omdat zij allemaal groter zijn. Zelfs kom ik overeen met meisje van 12 jaar en die zijn groter dan ik.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K
Erna55
6 jaar geleden
Dit kan niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.odditycentral.com/news/getting-your-legs-broken-for-a-few-extra-inches-a-growing-trend-in-the-world-of-cosmetic-surgery.html je zou dit kunnen overwegen
ronron1212
6 jaar geleden
@Default49 dat is een zeer pijnlijke operatie. Herstel duurt ook erg lang. De operatie komt ook nog eens geheel voor eigen kosten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel serieus was ik ook niet echt ;)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Behalve de operatie waar Default49 op wijst, niets. En zwlfs met die operatie zul je hooguit een centimeter of 8-10 kunnen winnen, en geen 35 centimeter zoals jij wilt. Je zult er dus mee moeten leren leven.
https://www.dokter.nl/forum/gewicht-lengte/189229-benen-langer-maken-dmv-operatie/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat je beter af bent als je leert om jezelf te accepteren, jezelf de moeite waard gaat vinden en dat je gaat letten op je positieve punten in plaats van de voor jou negatieve punten, dan dat je wat aan je lengte probeert te veranderen. Je bent geen meisje meer, maar een jonge vrouw, dat verschil wordt echt wel gezien. Wordt wat zelfverzekerder, dat kan bijvoorbeeld met behulp van een assertiviteitstraining. Durf ondanks dat je klein bent, jezelf te laten zien en bij anderen aan te sluiten, jij bent kleiner, maar niet minder dan langere mensen, straal dat uit. let op je houding, schouders naar achteren, rechte rug, kin iets omhoog. Iedereen heeft wel iets wat hij/zij minder mooi vindt aan zichzelf, iedereen heeft de keus zich te laten sturen door dat minder mooie stukje, maar ook iedereen heeft de keus zich te laten sturen door het mooie stukje mens dat hij/zij is, neem het stuur over en ga aan de slag.
Juist dat beetje anders zijn dan anderen, maakt je aantrekkelijk.
Castle
6 jaar geleden
Kleine vrouwen kunnen enorm schattig zijn. Lekker blijven zoals je bent en geen rare dingen doen voor wat lengte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben ook erg klein. Wel iets groter dan jij maar volgens de norm “klein”. Vroeger, vooral in mijn schooltijd, had ik daar erg moeite mee. Ik was echt de kleinste in de klas. Nu ik “volwassen” en ouder ben maakt het mij niet meer uit.
1.75m iswel mooi op zich maar voor een Indische of Indiase (je bent niet duidelijk wat je afkomst is) erg lang. Dan val je juist ookweer op. Ga anders eens naar je huisarts. Die kan met je praten en je eventueel helpen je zelfbeeld te verbeteren. En geloof me, veel mannen (vrouwen ook) maakt jou lengte echt niet uit hoor.
Castle
6 jaar geleden
+ Manonnetje33
Z512099
6 jaar geleden
Mooie reacties hier, je kunt ook optisch langer lijken door hoge hakken te dragen en je kapsel en kleding aan te passen, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Amadea
6 jaar geleden
Je zou alleen kunnen proberen een dochter te krijgen die lang wordt door een man van minstens twee meter lang als spermadonor te kiezen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank u wel voor lieve en leuke reactie. :).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En is er geen andere opties buiten operatie. Want inderdaad kost enorm veel. Er is meisje die in artikel verscheen dat zij ook haar benen doen verlengen omdat ze gepest wordt. Dus buiten operatie is er geen andere opties?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee idd. Het is onmogelijk nu nog zoveel te groeien. Beter is te accepteren dat je niet groter wordt. Blijf niet het onmogelijke proberen te nastreven, daar word je niet gelukkig van.

Antwoorden (1)

Groeihormoon (GH) is er voor de groei. Volwassenen groeien niet meer. Dus waarom zouden volwassenen GH nodig hebben? Zo dacht men daar nog geen 10 jaar geleden over. Ook al was al langer bekend dat volwassenen nog wel groeihormoon blijven maken en niet eens in mindere mate dan kinderen. Tegenwoordig heeft men veel meer inzicht in deze materie. Uit onderzoek is gebleken dat GH een heleboel belangrijke processen in het lichaam beïnvloedt.

Schildklierhormonen, bijnierschorshormoon en geslachtshormonen zijn met tabletten eenvoudig toe te dienen. Ook een tekort aan groeihormoon kan rechtstreeks worden aangevuld. Maar omdat groeihormoon een eiwit is, kan het niet in tabletvorm worden ingenomen. Het maagzuur zou de eiwitten afbreken waardoor het groeihormoon zijn werking verliest. Daarom wordt het tekort aan groeihormoon aangevuld via een dagelijkse onderhuidse injectie.

Je bent nog jong dus groeihormonen zijn voor jou misschien nog wel een optie.
(zelf ben ik 19 jaar en 1.94m)

Raadpleeg een huisarts over groeihormonen.
Ik hoop dat ik je op deze manier heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
MauriceL1998