Hoe kan ik gemakkelijk mijn enkels trainen?

De laatste tijd spring ik (met skateboard) van steeds hogere dingen af, alleen merk ik dat ik daarna erg last krijg van mijn enkels. Is er een gemakkelijke manier om mijn enkels te trainen zonder iedere dag moeilijke oefeningen te doen, want daar heb ik de tijd en zin niet in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is hetzelfde als vragen hoe je een sixpack krijgt zonder buikspieroefeningen....

Het beste antwoord

Helaas is er geen "makkelijke" manier om dit te doen. Je zult er toch tijd en zin voor moeten maken en de oefeningen doen, dit is de enige manier. Ik heb een leuke site gevonden speciaal voor skateboarders.

Ik kan het je wel echt aanraden. Het kost wat tijd en energie, maar je zult er de rest van je leven profijt van hebben als je dit doorzet. Beter voorkomen dan genezen ...toch? Een blessure daar kan je maar zo je hele leven last van hebben, dat is zonde. Ik wens je succes, en hoop dat je aan de slag gaat.

http://www.voorkomblessures.nl/skateboarden/spierversterking-skateboarden
http://www.voorkomblessures.nl/skateboarden/sportmedisch-onderzoek-bij-skateboarden
http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/abc/oefeningen-enkel.html
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/enkels-trainen-107042/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heel erg bedankt, ik ga deze website waarschijnlijk nog veel vaker gebruiken, want je kunt inderdaad beter voorkomen dan genezen.

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet echt dat een bepaalde oefening is voor je enkels, en het is vrij logisch dat je pijn/irritatie krijgt als je je enkels te veel belast. Misschien is de sportschool een aanrader, hier kun je je op veel manieren namelijk je benen/enkels etc trainen. Die pak je namelijk automatisch mee in bepaalde oefeningen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik na n enkelblessure mn banden weer moest versterken, moest ik lang op een been gaan staan, met je enkel corrigeer je dan steeds als je uit evenwicht dreigt te raken....een stap moeilijker is ditzelfde doen op n plankje met n ronde staaf eronder (kan je in t begin misschien neter nog ff vastschroeven onder de plank).
Een sterker gewricht en banden helpt wellicht ook tegen jouw klachten...succes ermee

Toegevoegd na 10 uur:
Tijd zal t inderdaad altijd kosten zoals de rest opmerkt, maar ik deed deze oefening bij t wachten op de trein en in de rij bij de kassa etc....met plankje kan t ook thuia voor de tv bijv....