Onsdochtertje heeft de ziekte v. pfeiffer gehad.Ze is nog steeds erg moe en wil bijna niets eten.wat nu?

ze is van zichzelf al een dun meisje en nu ook nog afgevallen. Blijft bijna niets van haar over zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beterschap
capthavoc
13 jaar geleden
hoe oud is ze ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dit soort vragen is leeftijd belangrijk.

Antwoorden (6)

Blijf haar regelmatig, kleine beetjes eten aan bieden, een half appeltje een schaaltje yoghurt.
Gebruik volle melk produkten, volle melk, volle yoghurt, room.
Niet teveel suiker, dit geeft te weinig energie.
Gewoon mee laten eten bij de maalltijden, maar niet steeds aandringen, dat werkt op den duur ook averechts.
Maak je je echt zorgen kan je eens langs de huisarts, misschien dat je via een dieetiste nog wat tips kan krijgen.
Beterschap voor je meisje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, alleen wel een beetje oppassen met teveel melk, zo gezond is melk niet.
Ga dan vooral voor yoghurt en roomboter. En inderdaad niet aandringen, dat werkt alleen maar averechts.
Verder is (als het niet te wordt) mager een stuk beter dan dik.
Beterschap!
Ik heb het zelf ook gehad, en weet dus wat het is. Hoe oud is je dochtertje? Vaak helpt het bij kleine kinderen wel als je ze iets voor hunzelf geeft. Bijvoorbeeld zelf een fles Punica geven als ze ziek zijn en bijna niks drinken (drink maar zoveel je wilt, deze fles is hélemaal voor jou alleen!) Vaak is dit bereinteressant om iets voor zichzelf te hebben dat ze het ook vaak nemen. Misschien kun je hier een variant voor eten op bedenken? Ik hoop dat je er iets aan hebt...Succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij verstandig als je met de huisarts gaat praten, die kan jou het beste adviseren wat er nodig is.
Het zou kunnen zijn dat zij bijvoorbeeld Nutridrink voorgeschreven krijgt, dat is bedoeld voor mensen die moeten aansterken maar problemen hebben met de inname van voedsel. Maar ik raad je echt aan voor dit probleem naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de apotheek astronautenvoeding te verkrijgen in verschillende lekkere smaken.Vraag eens aan uw apotheker uw dochterje kan er misschien tijdelijk nut van hebben tot ze wat beter eet.
fremar
13 jaar geleden
Probeer gezonde dingen te vinden die ze wel lekker vindt. Zoals vers fruit of noten.
Een banaan en een handje noten is een goede vervanger voor een broodmaaltijd als ontbijt, maar ook goed als tussendoortje.
(biologisch fruit is nog lekkerder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dit soort ziektebeelden heb je vaak stapeling van problemen die elkaar in de hand houden.
Zo is je dochtertje er dun en nog afgevallen. Dat wil toch wel zeggen dat haar lichaampje op de reserves aan het draaien is. Ook zal haar immuunsysteem daardoor slecht werken en dit zal haar ziektebeeld langer doen aanhouden.

Voeding is nu toch wel erg belangrijk. Maar ook haar wil om te eten is belangrijk. Bespreek jullie zorgen ook eens met de huisarts en laat een bloedonderzoek doen.
Misschien is aanvulling nodig in de vorm van supplementen, vitaminen, enz. nodig.

Haar wil zullen jullie even moeten doorbreken door wat harder te worden. Ze moet en zal wat eten binnen moeten krijgen. Een soepje, een broodje, enz.
Moeheid wil vaak ook zeggen dat het lichaam (en geest) niet voldoen energie binnenkrijgt. En als je dat zo futloos bent dat je niet wilt eten, dan is dit ook een vicieuze cirkel.