Waarom als er bloed te zien is dat je dan tinteling in je handen krijgt of is dit alleen bij mij zo ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken het niet in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn handen gaan eerlijk gezegd niet meteen jeuken als ik bloed zie - integendeel. Lijkt me in elk geval geen algemeen verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen.
Mijn handen gaan wel jeuken als ze bloeden, maar ik heb winterhanden.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk kan je dan niet zo goed tegen bloed. Ik ken het ook bij andere die van bloed helemaal niet goed worden of zelfs flauwvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dat van schrik krijgt. Kennelijk jaagt bloed jou veel schrik aan. Als ik zelf erg schrik, krijg ik ook altijd een paar seconden later een tintelend gevoel in mijn handen. Het duurt maar even en is zo weer verdwenen. Ik denk dat je zenuwen misschien even overprikkeld zijn door de vele of intensieve seintjes die je hersenen geven om je te wapenen tegen hetgeen jou schrik aanjaagt.