Kan iemand over zijn/haar ervaringen met slaaplenzen vertellen?

Morgen ga ik naar de opticien om mij een paar slaaplenzen aan te laten meten. (Lenzen die je in doet als je gaat slapen en uitdoet als je wakker wordt, opdat je de hele dag scherp zou zien)
Nu weet ik hier vrij weinig over en ben ik erg benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft en hoe die ervaringen zijn.

Slaapt het niet naar?
Werkt het echt? De hele dag?
Wat nou als je kort slaapt, is je zicht dan slechter/korter gecorrigeerd?
Als je jaarlenzen hebt, worden die dan niet steeds stugger, en oncomfortabeler?

Alles wat je weet is welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Goede waarschuwingen hierboven.

Ik heb nu echter al bijna drie jaar "dreamlenzen" zoals ze bij mijn opticien genoemd worden en ik kan weinig anders dan er erg lovend over zijn.
Het enige grote nadeel vind ik dat ze erg duur zijn (ik krijg elk jaar nieuwe lenzen).
Je zet ze 's avonds in, je haalt ze 's morgens uit en ik heb echt prima zicht, zo goed zelfs dat ik af en toe gewoon een nachtje over kan slaan.

Ik heb ze voornamelijk gehaald omdat ik nogal regelmatig zwem en ik had dan toch altijd de angst mijn lenzen te verliezen.