Ik heb 4x wiet gerook in een half jaar maar ik ben een hartpatiënt en ik vroeg me af of de doctors het konden zien ??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Heeft je arts je afgeraden om wiet te roken ?
Zoniet, dan ben je vrij om dat te gebruiken.
LeonardN
6 jaar geleden
Zien niet, maar als het onlangs gebruikt is blijft het wel even via tests aan te tonen. Er moet dan wel reden zijn om te testen. En die is er niet echt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hallo Erna, hart patiënt en wietroken, welke arts raad je dat aan? Vrij om te gebruiken, ja we wonen in een vrij land waar je vrij kunt beslissen, maar sommige mensen moeten tegen bepaalde vrije beslissingen in bescherming worden genomen. @Jo653: Iemand die zo sporadisch wiet heeft gerookt hoeft niet bang te zijn dat het opgemerkt wordt door doktoren, het is na 4 tot 5 dagen uit het lichaam verdwenen. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoe-lang-zijn-hasj-en-wiet-in-het-lichaam-aantoonbaar/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@erna55 en als er een beetje tabak er in zit ??
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@erna55 ik heb het maar 4x in me leven gedaan maar ik ben bang dat de nicotine me vaten heeft beschadigt
Erna55
6 jaar geleden
@buurmannetje:
Het gaat er niet om of een arts het je "aanraadt". Wanneer er geen medische reden is om wietroken af te raden, dan ben je vrij om het te gebruiken.
Een arts zal niemand aanraden om 1 kilo bonbons te eten, maar wanneer er geen medische bezwaren zijn, ben je daar vrij in.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar eerlijk zijn tegenover een arts heeft ook zijn voordelen. Zaken waar je zelf niet aan denkt kunnen soms toch invloed op de gezondheid, werking van medicijnen of uitslagen van onderzoeken hebben. Dat wil niet zeggen dat je het gelijk bij binnenkomst moet zeggen, maar ik zou er zeker niet omheen draaien als er naar gevraagd wordt. Dat geeft in elk geval aan dat je de rol van de arts in jouw gezondheid serieus neemt.
LeonardN
6 jaar geleden
@erna55 ik heb het maar 4x in me leven gedaan maar ik ben bang dat de nicotine me vaten heeft beschadigt Van 4x in je leven zal er heus niks onherstelbaar beschadigd zijn, niet zo piekeren dat is veel schadelijker.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar kunnen ze het zien via een apparaat ??
Erna55
6 jaar geleden
Nee, het is niet te zien. Maar blijkbaar ben je er bang voor.
Ben je bang voor de medische gevolgen, of ben je bang " betrapt" te worden?
Afhankelijk van de ernst van je aandoening zal het meer of minder af te raden zijn.
Normaal gesproken zullen 4 sigaretjes geen onherstelbare schade aanrichten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@enrna55 ik ben bang voor mijn medische gevolgen en dat ik betrapt woord
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Een arts zal niemand aanraden om 1 kilo bonbons te eten, maar wanneer er geen medische bezwaren zijn, ben je daar vrij in."
Er is geen directe relatie tussen 1Kg bonbonnetjes eten en hartfalen, wel roken terwijl je hartpatiënt bent. Dus dat de arts het niet aanraadt wil niet zeggen dat hij akkoord is, en vrije keuze betekent niet altijd de juiste keuze, dus dat het je vrij staat om wiet te roken terwijl zowat iedereen in NL weet dat roken i.c.m hartproblemen niet aan te raden is blijft een recept voor problemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ook moet er echt gezocht worden op THC ... zelfs als ze je bloed testen voor je gezondheid word een drugs test niet gedaan.

Antwoorden (2)

THC (werkzame stof in wiet), is nog maximaal, in extreme gevallen, tot een maand na gebruik te zien in de urine. Hiervoor moet echter wel een urinetest worden gedaan, en deze kan de dokter je niet verplichten (de politie in bepaalde gevallen wel, maar alleen als ze vermoeden dat je onder invloed bent). Dus eigenlijk kan de dokter dit niet zien, tenzij je minder dan maand geleden wiet gerookt hebt en je toestemming hebt gegeven voor een urinetest. Nicotine blijft daarnaadt slechts maximaal minder dan een dag zichtbaar in je bloed
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
THC bindt zich aan vetweefsel in je lichaam en blijft ca. 4 week aantoonbaar in je urine.
Zolang je al 4 week niks meer gerookt hebt zou ik mij daar geen zorgen over maken.
Zou mij er trouwens helemaal geen zorgen over maken, het is tevens een gedoogde plant en het enigste wat ze kunnen doen is het je afraden.