Hoe kan ik beter omgaan met lawaai op het werk?

Ik werk in een kantoor waar nog zes andere personen zitten. Het kantoor is vrij klein en ik weet dat wij allemaal wel rekening met elkaar proberen te houden, maar het is vaak behoorlijk lawaaierig. We voeren allemaal veel telefoongesprekken, soms langdurig, en twee collega's hebben ook nog eens luide stemmen. Ook zijn er in het bedrijf veel geluiden van machines, pompen, piepende lopende banden en klapperende ramen en deuren. Ik merk dat ik moe word van alle geluiden waarmee ik constant word bestookt en aan het eind van de dag ben ik bekaf!
Oordopjes is niet echt een optie omdat ik wel moet kunnen telefoneren en communiceren. Ik kan ook geen muziek opzetten (dat is niet toegestaan). Ik heb al geprobeerd om een andere werkplek te krijgen, ook dat is nu niet mogelijk.
Ik doe m'n best om me er niet zo druk over te maken, maar dat probeer ik nu al ruim twee jaar ;)
Is er een manier om beter met zo'n situatie om te gaan? Heeft er iemand bruikbare tips voor mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Vraag aan je teamleider of hij schermen wil aanschaffen, deze dempen zeker het geluid. Lijkt me ook niet fijn als degene die jij aan de telefoon hebt, telefoongesprekken van andere moet horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor tijdens het telefoneren kun je een koptelefoon aanvragen die je op je telefoon kunt aansluiten. Zo'n echte, met van die dikke dingen over je oren heen. Die schermt het omgevingsgeluid heel goed af, terwijl je nog gewoon kunt telefoneren.

Ben je voor jezelf aan het werk, dan kun je dat ding gewoon ophouden.

Moet je met anderen praten, dan moet die koptelefoon natuurlijk af - daar is niets aan te doen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima idee: een headset aanvragen.
Wellicht zijn aparte cabines een oplossing.

Ik zou trouwens ook gek van zulk kabaal worden, dus ik begrijp je probleem heel goed.

Gr. Ton