Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er borstels om je schoon te maken na de dagelijkse behoefte?

Ben verpleegkundige en heb een patient die zichzelf niet goed schoon kan maken na de dagelijkse behoefte. Nu heb ik ergens gelezen dat er een borstel bestaat met buigzaam (lang) handvat zodat hij zichzelf weer kan schoonmaken. Gaarne raad.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar zijn wel speciale hulpmiddelen voor, zoals de easywhipe. Daar klem je als het ware het toiletpapier tussen, zit op een licht gebogen steel. (Zie bron). Is ook in opvouwbare variant verkrijgbaar.

Moet je volgens mij nog wel een aardige armfunctie voor hebben hoor. Voor mensen die simpelweg te korte armen of te weinig beweeglijke gewrichten hebben maar een goede functie hebben kan het een optie zijn, anders is een spoel-föhn toilet misschien beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Comfort land heeft een badspons op steel, welke de intieme delen goed kan bereiken, met wasbare hoes. Maar ook 1 met flexibele steel.
Deze met flexibele steel is ook te koop bij de thuiszorgwinkel.
Ik denk dat een spons beter is, omdat deze zachter is.

Toegevoegd na 25 minuten:
Borstels om dit uit te voeren, bestaan naar mijn weten niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Ik denk dat een spons slechter is, want er dringt van alles naar binnen in de porien. Een borstel kun je beter schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lies heeft ook zoiets gevonden, maar dan voor toiletpapier, dat is dan inderdaad een beter idee. Bedankt voor je reactie Reddie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor alle bronnen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan. Hopelijk heb je er iets aan, al is het voor een ander doel, dan waar je om vroeg.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding