Waarom voel ik soms steken in m'n hart?

Ik voel af en toe een stekende pijn in m'n hart. Het is geen aanhoudende pijn, maar er zitten onderbrekingen in. Na ongeveer 4 à 5 steken verdwijnt de pijn weer. Ik ben een jongen van 13 en ik heb nog nooit ergens problemen mee gehad. Ik sport niet, eet vrij gezond en heb geen overgewicht. Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Vermoedelijk is het geen pijn in je hart, maar pijn aan de ribben/tussenribspieren. Dat kunnen gemene steken zijn die je de adem benemen.
Kan komen doordat je aan het groeien bent, en soms komt het als je in een rare houding zit, of in een rare houding geslapen hebt bijvoorbeeld.
Maak je je zorgen, overleg dan met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt, Hippo.
Ik heb er ook wel eens last van en ik weet
dat het niet erg is, maar soms voelt het wel een beetje eng.

Andere antwoorden (1)

Lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk dat het je hart is.
Het kan zijn dat je spieren tussen je ribben overbelast zijn, dan voel je ook steken.
Wat ik in mijn ervaring als verpleegkundige ook tegen ben gekomen, is dat je hier juist ook last van kan krijgen als je niet sport!

Mijn advies: lekker bewegen, dan gaat het vanzelf weer weg.