Ik heb weleens steken in mijn hart, waar ligt dat aan?

Ik heb het al... Jaren misschien, en ik ben een maand of 2 geleden bij de huisarts geweest om te kijken waar het aan ligt. De huisarts beweerde dat het lag aan stress, aangezien het op willekeurige momenten gebeurt. Ik echter vind dat ik geen stress heb, nooit eigenlijk, ik ga fluitend door het leven! En dan is het ook nog dat de laatste paar weken het nog vaker voorkomt en meer pijn doet, weet iemand of het wel goed zit met mijn hart?

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn boven- en onderdruk is 120/70, en verder is er ook niets te horen bij mijn hart, maar ik ben wel bezorgd aangezien ik stress-loos ben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hier ook wel eens last van, ik weet alleen niet zeker of het mijn hart is of mijn borst. Ik had dit meestal na een tijdje rennen of sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfde probleem, ook geen idee wat het is.

Het beste antwoord

Als je huisarts je 2 maanden geleden nog heeft laten gaan, zonder je door te verwijzen, of medicijnen voor te schrijven, kun je er best vanuit gaan dat er niets ernstigs aan de hand is, en dat je ook niet bezorgd hoeft te zijn.

Als dit vaker voor gaat komen, b.v. een hele dag constant last, of het komt iedere dag terug, dan raad ik je aan om toch nog eens contact op te nemen met je huisarts. Dan hoeft er natuurlijk nog niets aan de hand te zijn, maar je kunt je huisarts nogmaals uitleggen dat je je zorgen maakt.

Je huisarts zal dan proberen, als hij vindt dat er echt niets aan de hand is, je bezorgdheid weg te nemen. Want hij weet heel goed, dat steeds maar lopen tobben over je gezondheid ook niet goed is. Ook kun je in dat gesprek nog eens duidelijk uitleggen, dat het geen stress is, omdat je "fluitend door het leven gaat". Dat is belangrijke informatie voor je huisarts, en dat is blijkbaar in het vorige gesprek niet goed uit de verf gekomen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u wel

Andere antwoorden (4)

Hartproblemen voel je over het algemeen niet als steken, maar meer als een strakke band om je torso. Het kan een spierprobleem o.i.d. zijn, maar volgens mij inderdaad niets om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress-loos is niemand ;p
Steken in de hartstreek zijn vaker signalen vanuit de skeletspieren dan vanuit het hart: bijvoorbeeld je tussenribspieren. Kan gemeen pijn doen en letterlijk adembenemend zijn, en kan door van alles komen: een verkeerde houding, verkeerd ademen, hardlopen, en ja, spanning waardoor je je bovenlijf een beetje 'op slot' zet.
Als je huisarts geen reden heeft gevonden om ongerust te worden, hoef jij dat vermoedelijk ook niet te zijn.
Blijf je dat toch, ga dan terug naar je huisarts en leg uit dat je het toch angstig vindt en nogmaals gecontroleerd wilt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de pijn ontstaat na (lichte) inspanning is verstandig een hartfilmpje te laten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las in een blad dat steken ook verkomen als je veel te dik bent