Wat te doen bij verkoudheid?

Ik ben al een paar weken verkouden en ik word er helemaal gek van. Waarschijnlijk heb ik ook een bijholteontsteking of een voorhoofdsholteontsteking. Ik heb allemaal slijm achter in mijn keel wat ik ophoest en weg krijg door mijn neus op te halen. Daar bij krijg ik dan weer hoofdpijn en ook als ik buk. Het is alsof het in mijn hoofd knalt. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd onder andere homeopatische korreltjes. Zoutoplossing helpt daarbij niet en ook stomen helpt bij mij niet omdat mijn neus dicht zit krijg ik de stoom door mijn neus niet naar binnen. Het enige wat bij mij helpt zijn die Otrivin neusdruppels maar dat mag ik van de dokter eigenlijk niet gebruiken omdat het daar alleen maar uiteindelijk beroerder van wordt. Wie heeft nog een tip voor mij?
Als 's avonds mijn neus helemaal dicht zit kan ik niet slapen en gebruik ik toch maar weer die Otrivin neusspray. Overdag zit mijn neus ook dicht Ik word daar letterlijk ook heel erg moe van

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Erna55
6 jaar geleden
Ga ermee naar de huisarts.
Cryofiel
6 jaar geleden
Inderdaad.
Ritsuka
6 jaar geleden
De huisarts kan verder onderzoek doen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk hebben jullie ook tips wat je kunt doen als je neus helemaal dicht zit. Ik heb hier elk jaar rond deze tijd last van meestal trouwens in februari. Ik ben er al eens mee naar de dokter geweest en hij zegt het gaat vanzelf wel over en dat ik dus die neusspray niet gebruiken mag omdat een normaal mens wel kan slapen met zijn neus dicht. Nou ik dus niet. Hij heeft mij toen een ander soort neusspray gegeven om je slijmvliezen mee te laten slinken maar dat helpt pas na een paar dagen dezelfde neusspray heb ik nu maar weer aangevraagd.
Ik heb nu pijn onder en achter mijn ogen en aan de zijkant van mijn hoofd en in mijn voorhoofd zonder dat ik buk.
Nog tips voor een verstopte neus
Cryofiel
6 jaar geleden
Is onderzocht of je een anatomische afwijking hebt in de holtes, of in de verbindingen daartussen? Of bijvoorbeeld poliepen in de slijmvliezen?

Antwoorden (2)

Een verkoudheid die zó lang duurt zonder dat je verbetering merkt, is niet in orde. Dan is er meer aan de hand. Dat kan een eenvoudige holte-ontsteking zijn, maar er zou ook iets anders aan de hand kunnen zijn.

Die homeopathische korreltjes die je hebt geprobeerd zijn leuk, maar die zijn alleen zinvol (voor zover je dat zo kunt noemen) als de verkoudheid ook vanzelf zou zijn overgegaan. Ze doen helemaal niets - al zal d homeopaat iets anders beweren.

Ga er dus mee naar de huisarts. Vertel hoe lang je al klachten ervaart, en welke klachten dat allemaal zijn. Je huisarts is de enige echte expert. Die kan onderzoeken wat er aan de hand is, en samen met jou de beste remedie bepalen.

Cryofiel
6 jaar geleden
probeer VICKX zalf eens... ik smeer dat ik mijn neusgaten en dan blijft ge de geur altijd maar weer opsnuiven. geeft ook een frisse neus.
ook hete thee met citroensap (vitamine C) en honing zou moeten helpen
6 jaar geleden
samaiphon
6 jaar geleden
ik denk nog aan een andere remedie die zou kunnen helpen: een schoteltje met een doorgesneden gepelde ajuin vlak naast je bed op het nachtkastje zou uitstekend helpen omdat die geur de ganse nacht in je neus doordringt. ook een mengsel van geplette ajuin met honing opeten zou daar goed moeten bij helpen als je het tenminste binnen kunt krijgen hahaha
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit zijn dingen die een beetje helpen, maar alle kleine beetjes helpen en al die beetjes bij elkaar.. Net als sprayen en met zout water, begin daar op tijd mee, dus voordat de neus helemaal dicht zit en heel vaak en veel, dan scheelt het.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een gezonde leefstijl, rust en weinig tot geen stress helpt ook (een beetje).