Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je astmatisch worden van een echte denneboom in huis?

Sinds kort heb ik een denneboom in huis als kerst boom.Mijn 1e echte boom.Geen grote,maar toch...Vandaag werd ik wakker (1 dag na aanschaf van boom) en had een soort astmatische benauwdheid.Kan je na 24 uur al astmagevoel krijgen van deze kleine denneboom?
Is het beter dat deze boom naar buiten verhuisd?
Ik heb vroeger astma gehad dus weet nog heel goed hoe dat voelde.Precies zoals ik me nu voel.
Waarom lijk ik van kleine kerststukjes dan geen last te hebben? #eenhoofdvolvragennu

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, het gaat om het stuifmeel van de sparrenboom, dat aan de boom blijft kleven. Binnen droogt de boom op en het stuifmeel gaat rondzweven.

De boom naar buiten lijkt me de beste oplossing.

Toegevoegd na 10 minuten:
Waarom niet van een klein kerststukje?
Iedereen met astma en/of een allergie heeft een grens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
De boom inspuiten met haarlak kan ook helpen. Het stuifmeel blijft dan plakken. Deden we vroeger op de basisschool altijd, want daar waren ook kinderen allergisch voor de kerstbomen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik dacht ook aan zoiets, maar maak je met haarlak een boom niet (nog) brandbaarder?
(weet ik niet) En buiten doen, want als je al last hebt van astma wil je geen hele bus haarlak in de woning leegspuiten. Er is ook impregneermiddel o.a. voor kerstbomen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding