Kan een zware kneuzing leiden tot een botbreuk of spierscheur?

Bijvoorbeeld bij een polskneuzing en je dan zware handelingen gaat doen en de pijngrens overschrijd, of zit er geen verband tussen een zware kneuzing en botbreuk/ spierscheur?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

"Zware handelingen" wat zijn dat? Een pols kneuzing zal niet uit zichzelf veranderen in een botbreuk of spierscheur, nee.
Als je zo onnadenkend bent om met 'zware handelingen' (wat bedoel je hiermee?) je gekneusde pols te belasten, kan daar wel een zware / zwaardere kneuzing uit voortkomen. Mogelijk ook een spierscheur, voor een botbreuk moet er wel veel gebeuren...