Waarom praten mensen via een chat programma/site (msn of hyves) makkelijker dan als je elkaar recht kan aan kijken?

Veel mensen praten op hyves, msn of dergelijke site/programma veel makkelijker met mensen dan dat je je gesprekspartner recht in de ogen kan aankijken.

Waardoor komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

In elkaars nabijheid durven de meeste mensen niet echt oprecht te zijn en proberen ze hun mening in te dekken of anders te verwoorden. Op chat hebben de mensen niet in de gaten hoe de boodschap overkomt dus verwoorden ze het directer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je kan nadenken over je antwoord, en er niets zomaar uit komt.. verder kun je minder makkelijk emotie tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat je de visuele signalen mist. Zou je praten met visuele signalen, dan zou je al die onzin zelfs niet eens kunnen uiten, maar op msn en hyves, facebook en twitter kan dat wel.

En je zegt het al, omdat je die ander niet in de ogen kunt kijken op het moment dat het gezegd wordt.

Men is in feite (dubbelzijdig/wederzijds) blind met deze vormen van communicatie, daarom dat men zo makkelijk van alles beweert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege de anonimiteit.! Niemand kan je in de ogen kijken en je onbehaaglijk laten voelen. je kunt je mening ventileren zonder onderbreking en alles zeggen wat je wilt zonder je te hoeven schamen of in te houden. Je hoeft ook geen verantwoording af te leggen, want als je geen kritiek wilt dan druk je gewoon op de "uit" knop!
Je hebt dan wel lekker je hart kunnen luchten of je frustraties kunnen uiten. Als je dan positieve reacties krijgt, steekt je dat weer een hart onder de riem.
amc
13 jaar geleden
Waarscheinlijk doen ze dat, omdat je op msn enz. diegene z'n hele aandacht heeft, en zeker weet dat hij/zij luistert(als hij wat terug stuurt) ook praat je zo makkelijker, en kom je eerder uit voor je eigen mening, omdat er niemand in de buurt is waar je rekening mee moet houden, of je diegene kan kwetsen. En het is toch altijd makkelijker om eerlijk te zijn, door het te schrijven dan het echt in het gezicht te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ziet elkaar recht in de ogen
misschien Praat die genen nooit met je.
maar op de Chat Enz wel.
Va de chat voel je je veiliger.
& niet verleegen