Bij de druppelkuur wordt een allergeenoplossing gedurende een bepaalde tijd (bijv. twee minuten) onder de tong gehouden en vervolgens doorgeslikt of uitgespuugd (afhankelijk van fabrikant/product). Ook hierbij geldt doorgaans een instelfase, bijvoorbeeld van 20 dagen. Gedurende 3 tot 5 jaar moet deze allergeenoplossing bv 2x per week 20 druppels worden geslikt. Deze kuur kan door de patiënt zelf worden uitgevoerd. Lengte, instelfase en frequentie kunnen verschillen per merk. Deze behandeling is veilig en kan thuis gedaan worden. De meest voorkomende bijwerking is een branderig gevoel onder de tong.

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx voor je antwoord!!

Andere antwoorden (9)

Ik kan ff niet op de naam komen, maar de huisarts weet het direct en het word vergoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, die bedoel ik, bij veel mensen helpt het wel, maar mogelijk niet bij iedereen.
Ik heb een 'desensibiliserings-kuur' gedaan. 3 jaar lang om de maand een spuitje halen. Daarna ben je meer dan 10 jaar 'zo goed als' hooikoortsvrij.

Werkte super bij mij.

Voorwaarde: je mag maar aan 1 ding allergisch zijn. Dus ben je allergisch aan én graspollen én berk én dit én dat, dan werkt het niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Desensibilisatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk allerlei middeltjes in de handel en de een werkt beter dan de ander. Het is heel persoonlijk welke voor jou het beste werkt.

Ik heb zelf baat bij Hoyfree. Verkrijgbaar bij de apotheek.
Maar spoelen helpt bij mij nog steeds het allerbeste.

Met een neusdouche spoel je alle stofdeeltjes en pollen uit je holtes.

http://www.youtube.com/watch?v=zZVnDuAzWmA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loratadine (b.v. Allerfre) of Cetrizine helpen over het algemeen goed. Ga naar je huisarts en vraag een recept. Als je daar geen tijd voor hebt: ze zijn ook 'over the counter' verkrijgbaar bij de drogist of andere grutters. Cetrizine heb je al voor 'n eurotje bij de Aldi.
Sterkte er mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prevalin werkt bij mij wel, alleen de neusspray gebruik ik, Maar het beste kun je je laten testen, want ik weet niet voor welke stoffen je allergisch bent, de dokter zal ook een middel uitschrijven voor je allergie.

Merk wel dat het ene middel beter werkt dan het andere, voorheen gebruikte in namelijk altijd Claritine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op de site-Hooikoorts.startpagina.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aerius 5 mg. Verkrijgbaar op recept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reactine, gewoon bij de drogist verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik ook Aerius, werkt supersnel. Pilletje vergeten? Klachten? 1 tabletje nemen en binnen een half uur merk ik al verbetering.

Wat ook nog wel eens werkt, vaseline onder je neus smeren. Sommige mensen hebben dan zelfs geen medicijnen meer nodig.