ik moet 5 weekenden achter elkaar werken in de thuiszorg mag dit volgens cao

Toegevoegd na 1 uur:
Ik werk 24 uur per week en moet naast die 5 weekenden ook door de weeks nog werken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (3)

als je doordeweeks vrij bent dan is dat geen probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt wel recht op 21 vrije weekenden per jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je niet alle weekenden mag werken ook al ben je door de weeks vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zegt toch ook 5 weekenden achter alkaar als er dan voor de rest van het jaar geen meer hoeft is het oke
ze moet haar vraag gewoon duidelijker formuleren
Ja hoor, dat mag. Hier lees je de CAO Thuiszord 2008-2010.

Toegevoegd na 21 seconden:
ThuiszorG natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag 21 weekenden per jaar werken, dus de helft.
5 achter elkaar mag dus, je zal dan ook een aantal weekenden achter elkaar vrij zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ongeveer de helft, met vakantie heb je meestal recht op twee of drie weekenden achterelkaar vrij.(hetweekend voor en na je vakantie)
Gemiddeld kan je nemen dat je om het weekend moet werken, alleen werk er door drukte eens een keer 5 achter elkaar dan heb je ook weer recht op een paar achter elkaar vrij.