Mijn vrouw heeft een hernia en werd doorverwezen naar de fysio. Ze had 15 behandelingen gehad maar hielp niks. Moet ik alles toch betalen??

Mijn vrouw heeft een hernia en werd doorverwezen naar de fysio. Ze had 15 behandelingen gehad maar hielp niks. Moet ik alles toch betalen?? Aangezien er een verkeerde diagnose was gesteld en de fysio niks geholpen had

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Als u een doorverwijzing heeft gekregen hoeft u niks te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt helemaal van je zorgverzekering af, als je geen aanvullende verzekering hebt moet je vaak de eerste paar keer zelf betalen.
jazeker moet je toch betalen.
de fysiotherapeut heeft een inspanningsverplichting, en daar heeft hij aan voldaan.
het is geen no cure no pay in dit geval.
Rieneke1
12 jaar geleden
Volgens mij is dat afhankelijk van je verzekering. Bij mij geldt dat ik 9 behandelingen verzekerd krijg, en daarna zelf moet betalen. Of het geholpen heeft of niet is niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet: die 9 behandelingen zitten in je extra pakket, en de behandelingen daarna vallen onder de basis (nog wel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hippo Dit is alleen als je een chronische ziekte aandoening hebt, anders niet.
Correct, dit hangt af van de ziektekosten verzekering en het pakket dat je hierbij gekozen hebt.

Helaas heeft een doorverwijzing van een arts of specialist geen invloed op het aantal behandelingen voor fysiotherapie.

Advies: Bekijk de polisvoorwaarden van je verzekering op de website van deze, hier staan ook het aantal behandelingen fysiotherapie (of een bedrag /p. jr.) dat je te goed hebt.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zorgverzekeraar moet de fysiotherapeut zowiezo betalen, hij heeft voldaan aan zijn verplichtingen (en een fysiotherapeut word door de zorgverzekeraar gecontroleerd of zijn behandeling wel evidence based is).

Als de verkeerde diagnose is gesteld in het ziekenhuis (wat in principe raar is want een hernia word altijd gediagnosticeerd onder een MRI, en die zijn heel gedetailleerd) dan zou je je kunnen beklagen bij een geschillencomissie in het ziekenhuis, die dan weer de kosten kunnen compenseren die je gemaakt hebt bij de fysiotherapeut.

Wat waarschijnlijk het geval is geweest is dat ze wel een hernia had, maar dat niet de oorzaak is van haar klachten (er lopen namelijk vet veel mensen rond met een hernia die daar geen last van hebben).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik heb ook hernia gehad en naar een fysiotherapeut gegaan.
ik heb ze persoonlijk niet hoog staan, dus ben er met 4 behandelingen mee gestopt.
en ja, je moet betalen als je voor 9 behandelingen verzekerd bent, en er 15 heeft gehad, ondanks het resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit op een medische behandeling geen garantie,maar meestal worden behandelingen bij de Fysio. vergoed door de zorgverzekeraar.
Verder stelt een Fysiotherapeut ook geen diagnoses maar verwijst dan weer terug naar de Huisarts,er word dan wel overlegt.