Wat kan de oorzaak zijn van plotseling heftige menstruatiepijn?

Ik ben nu 36 jaar oud. Heb altijd normale menstruaties gehad met weinig tot geen pijn. Sinds een maand of twee / drie heb ik ineens heftige pijn. Op zich hoor je vrouwen vaker klagen over pijn maar omdat ik het zelf alleen zo heftig heb gehad laatste keer toen ik begin 20 was vraag ik me af of iemand misschien ook zoiets heeft meegemaakt en wat de mogelijke oorzaak kan zijn? Ik heb trouwens volgende week vrijdag afspraak met de huisarts maar maak me toch een beetje druk. Heb voiral bij mijn eierstoken laag dus heel veel pijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.6K
Erna55
6 jaar geleden
De huisarts zal je onderzoeken.
Wij kunnen meerdere mogelijkheden van je pijn niemen, maar daarvschiet je niets mee op. Wacht af wat de bevindingen van je huisarts zijn.
Cryofiel
6 jaar geleden
Inderdaad...

Antwoorden (1)

Secundaire dysmenorroe is menstruatiepijn die zich op latere leeftijd ontwikkelt, dat wil zeggen na een periode waarbij de vrouw geen of nauwelijks last van menstruatiepijn heeft gehad. Deze variant komt meestal voor tussen de 20 en 40 jaar. Bij secundaire dysmenorroe is er sprake van een organische oorzaak, zoals endometriose, pelvic inflammatory disease (PID) of uterusmyoom (vleesboom). Bij deze variant wordt indien mogelijk het onderliggende lijden behandeld.
De pijn kan beginnen enkele dagen voor, of aan het begin van de menstruatie. De klachten zijn het hevigst als de bloeding op zijn hoogtepunt is en daarna zakt de pijn weer weg.
fremar
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Waarom die min?