Wat voor soort rugpijn heb ik?

Ik heb al bijna een jaar een aanhoudende rugpijn.Vooral toen ik ziek was en hoesbuien had, kreeg ik pijn in mijn middenrug.Voor mijn gevoel zijn er klachten in het midden van mijn rug en straalt door richting mijn nek toe. Pijn is niet zo heel sterk maar wel aanwezig, vooral als ik inadem en mijn adem vasthou. Pijn kan ik ook voelen als ik mijn hoofd naar rechts buig. Ook als ik mijn hoofd voorover buig, verschijnt er een zeurende pijn in het midden van mijn rug. Ik heb al een tijdje aanhoudende stemmingswisselingen en na mijn werkdag van 9 uur ( kinderdagverblijf) ben ik mentaal helemaal op. Het lijkt erop dat mijn zeurende pijn sterker wordt .Wat voor rugklachten kunnen dit zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
fremar
6 jaar geleden
Daar moet je nu wel eens voor naar de dokter gaan...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kom daar nu vandaan alleen ik ben niet wijzer geworden helaas, ben doorgestuurd naar de fysio. Was toch benieuwd of daar iemand ervaring mee heeft.
Erna55
6 jaar geleden
De huisarts heeft je doorgestuurd naar de fysio. Deze kan je verder onderzoeken en kijken wat er bij jou aan de hand is.
De ervaring van een ander met rugpijn hoeft Geen overeenkomsten te hebben met wat er bij jou aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank u voor uw antwoord.
Cryofiel
6 jaar geleden
Inderdaad, stel de vraag aan de fysio. Die kan je vertellen over de oorzaak en de behandeling, en over wat jij daar zelf aan kunt bijdragen.

Antwoorden (1)

Rugpijn en hoestbuien zijn een hele nare combinatie. Als je dan niet naar zware pijnstillers met hoestprikkel remmer bent gestapt, houdt in dat je een bikkel bent of dat de pijn niet heel verschrikkelijk was.

De pijn komt meestal doordat spieren verkrampen. Daarom is hoesten ook zo naar, want dan spannen de spieren zich aan.
Het wordt ook wel een blokkade in de wervels genoemd, dat is twijfelachtig, want er zit niet echt iets scheef. Het is namelijk niet op foto's of scans te zien.

Dat het de nek in trekt komt doordat je je rug door de pijn anders (verkeerd) gaat gebruiken.

Fysio is een goeie stap, maar ik zou dan meteen naar een fysio therapeut gaan die gespecialiseerd is in manuele therapie.
Alleen standaard fysio zal vaak weinig helpen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat verlichting kan geven is lopen / wandelen, dan loop je het los. En dan bedoel ik niet binnen in het dagverblijf of drentelen over de speelplaats, dat is juist lastig voor je rug.
Als het even kan meerdere keren per dag. Dus voor het werk, in je pauze en erna. En je hoeft geen uur te lopen, doen wat goed voelt en als het erg slecht voelt niet lopen, maar dan zou je ook niet kunnen werken.