Wie gebruikt er wel eens geneeskrachtige planten om beter te worden?

Sommige geneeskrachtige planten of plantendelen worden algemeen aanvaard als geneeskrachtig.
Vaak in de vorm van thee, tinctuur of zalf.
Callendula zalf (goudsbloem) is overbekend.
Maar welke natuurgeneesmiddelen gebruik jij wel eens en waarvoor en met welk resultaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik gebruik appel(sap) voor mijn gal-problemen. Cranberry's voor eventuele blaas-problemen. Calendula. Muntthee voor als ik het te warm heb. Venkelthee voor als ik het te koud heb. Camile, honing voor keelpijn. Ook salie-thee.

Alleen deze geneest mijn geest!

Ik gebruik van het merk kneipp, probleemhuid kuur (teunisbloem) voor mijn handen. Heb daar exeem. Ik merk dat het minder is geworden hierdoor. Wel in combinatie met een creme (butivate) van de huisarts. Verder drink ik op advies van jou, brandnetelthee. Dit doe ik sinds kort. Ik vind het wel lekker, maar merk dat ik er een beetje misselijk van wordt (merk zonnatura) . Verder smeer ik mijn huid in met olijfolie, dit bevalt mij ook heel goed, mijn huis is een stuk zachter geworden. Toegevoegd na 9 minuten: Huis is huid;)

Ik gebruik aloe vera de siroop of gelei ,daar drink ik elke dag 2 borrelglaasjes van,en elke avond een kop groene thee,met de sap van een halve of hele verse citroen erin,en tevens een eetlepel honing erin.de groene thee naar aanleiding van Uw advies,hier op GV,of de citroen en honing erin een goeie combinatie zijn weet ik niet maar ik vind het lekker.

Kruidenlikeur tegen zere keel :) Verder gebruik ik regelmatig homeopatisch spul voor spieren en gewrichten, ook op plantenbasis.

Tea tree oil om te stomen, resultaat..... niet anders dan andere middeltjes.

Mag ik hier een confronterende stelling poneren? Het enige dat kunstmatig is, is het zogenaamde verschil tussen natuurlijk en kunstmatig. Dat verschil is er namelijk niet. Ik zie middelen. Waar ze vandaan komen zal mij worst wezen. Middelen kunnen helpen bij bepaalde symptomen. Ik wil graag dat middel dat de klachten het beste bestrijdt, en dat zo min mogelijk bijwerkingen heeft. Dat is alles. Soms blijkt dat een natuurlijk middel te zijn - in dat geval wil ik dat natuurlijke middel. Soms blijkt dat een kunstmatig middel te zijn - in dat geval wil ik dat kunstmatige middel.

Bij een uitwendige ontsteking: weken in een bad met saliebladeren. Zuiverend.

ik ben erg dun, en heb een eetlust van 0,0. een jointje helpt me om trek in eten te krijgen. Toegevoegd na 1 uur: oh ja, poes miep krijgt af en toe plantival van vsm, om haar wat zekerheid te geven als ze wat minder goed in haar velletje steekt.

Niet allemaal planten wat ik gebruiik maar wel allemaal homeopatisch: Hyperiplant=st.janskruid tegen lichte depressie klachten Kamillethee om te slapen Venkelthee tegen buikkrampen Lavendelspray om op mijn kussensloop of in de slaapkamer te spuiten even voor het slapen gaan.. geeft een lekker geurtje en rust.. Bachbloesems voor alles wat op dat moment nodig is Dr. Vogel ligt in het medicijnkastje voor aambeien, verkoudheid, overgangsklachten.. Arnicazalf voor de droge handen en voeten, blauwe plekken, (schaafwondjes), verstuikingen Spiriflor voor kneuzingen en spierklachten Glucosamine en visolie om de gewrichten soepel te houden Magnesium om de spieren weer op krachten te brengen naar een fikse sportieve inspanning..

Ik heb voor voorhoofdsholteontsteking als kind baat gehad van mierikswortel papje op mijn voorhoofd. (Uitkijken dat het niet in je ogen komt!!) Mierikswortel (Cochleria armoracia) wordt vooral gebruikt bij neus-,bijholte-, en voorhoofdsholte-ontsteking. Het werkt ontstekingswerend. Verse mierikswortel werkt het beste maar deze is alleen in het najaar en in de winter te krijgen. Mierikswortel poeder werkt minder sterk, maar kan afdoende zijn. Recept: verse mierikswortel raspen of het poeder aanlengen tot een papje. Een halve theelepel vers geraspte wortel of een theelepel aangelengd poeder in een katoenen doekje doen, dichtvouwen. Op voorhoofd of jukbeen aanbrengen en de ogen afdekken met watjes, want de scherpe geur kan irritatie aan ogen veroorzaken. Voorzichtigheid is geboden bij het aanbrengen van het kompres, want er kunnen brandwonden ontstaan.

Calendula zalf - voor wondjes en schrale lippen Zilverkaars - voor de overgang/opvliegers Moederkruid - hoofdpijnen Wapiti - Darmen ( vooral op de vakantie) Ik heb ik het verleden veel gewerkt met Bach remedie, die goede resultaten gaf. Maar soms moest ik flesjes gewoon weggooien omdat hij aan de datum was. Je gebruikt sommige remedies nou eenmaal vaker. En om nou telkens flesjes/remedies weg te moeten gooien werd me dat te duur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100