help is het een hartinfart???

ik heb veel paniekaanvllen en chronische hyperventilatie heb sinds kort een kleine afwijking in het hart ma nu heb ik veel last van een trage hartslag en stijf/ verdoofde vingers kan dit kwaad heb ook een druk op me borst al de hele dag moet ik de dokter bellen of komt dat door de paniek en hyperventilatie!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En? Al gebeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hajj ja heb gebeld moet de zo terug bellen maar ze zegt komt van de hyperventilatie dan moet ik ze de maar o0p vertrouwen mag de hele nacht contact houden met hun.. bedankt voor jullie reacties xx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn om te horen, ik blijf me dan meteen zorgen maken.. Doe rustig aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou ik doen .. dank je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou je rustig en probeer wat te slapen. Sterkte! CINDY ik schrik me dan ok rot,heb t met ma meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan ik het me helemaal voorstellen, DREAMQUEEN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mirr: jij bent dezelfde persoon als gast16753?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geeft niet, leuk dat je nu ook echt lid bent. Welkom en veel GV plezier!

Antwoorden (6)

Nu bellen. Meteen.
13 jaar geleden
Hyperventilatie kan zeker een druk op je borst geven. Nu je je daar nog extra druk om gaat maken verergert het.

Bel NU een arts, vraag om advies. Vertrouwt hij/zij het niet kun je direct geholpen (geadviseerd) worden, is het niets ernstigs verteld hij/zij het ook en ben jij gerustgesteld waardoor de klachten ook weer verdwijnen.

Je kan beter voor 'niets' bellen en zekerheid hebben.

Bellen he!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bel zeker de dokterspost. Je kunt beter 10x voor niets bellen, dan 1x te laat. Daarnaast, je belt NIET voor niets, want je maakt je zorgen. Als de dokterspost zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, dan sluit ik mij daar graag bij aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet naar de dokter gaat, dan blijf je je druk maken en wordt het alleen maar erger. Dus ga zeker naar de dokter.
Zou je voor niks gegaan zijn, nou jammer dan. Je bent echt de enige niet die het zekere voor het onzekere wil nemen en daardoor beslag legt op de huisartsenpost. Daar zijn ze gewoon voor.
Laat je niet afschepen en goed nakijken. Een huisartsenpost gaat niet altijd even zorgvuldig te werk, ik spreek uit ervaring.

Veel sterkte en hou vol! Op een dag gaat het allemaal weer beter en is het leven een stuk gemakkelijker. Probeer 1 dag tegelijk te leven en niet te denken aan de dag van morgen overmorgen en dergelijke. Zo heb ik het zelf ook gered. Ik voel met je mee en wens je vanuit hier het allerbeste toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk is wat jij hebt hyperventilatie die paniekaanvallen opwekt. Daardoor krijg je ook die angstige druk op de borst.

Maar je mag een hartinfarct niet uitsluiten. Ook hele kleine ( onschuldige ) hartinfarctjes komen voor. Daar kun je 100 mee worden hoor !

Met een hartfilmpje kan de dokter precies zien wat er mis is met je ( als er iets mis is ) .

Dus ga een keer als je het weer voelt naar een eerste hulp / huisartsenpost en laat een hartfilmpje maken.

Doordat je dan een antwoord krijgt : Het is wel / geen hart infarct , kom je uit de onzekerheid en ga je weer rustiger ademen.

Je moet zowiezo naar de dokter ook voor die hyperventilatie .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit psychosomatisch is. Dat kunnen de kenmerken zijn van een aandoening, door de angst ervoor. Loop maar eens de trap op. Ben je dan buiten adem? ga naar de dokter.., Zo niet, dan raad ik je aan, even afleiding te zoeken in 101 dalmatiërs. Tekenfilms zijn de manier om met angsten om te gaan. succes