Hoe kan het dat het hele wereldbeeld soms even niet meer klopt?

het lijkt dan dat ik eigenlijk bijna alles nog moet leren.
dat alles wat ik ooit heb meegemaakt maar een heel klein stipje is. en dat het grote avontuur nog moet beginnen.
als ik tenminste geen kleinheidswaanzin krijg op dat moment.
het is dus een soort aanval.
soms is het ook fijn. maar meestal niet.
dan ben ik bang.
ik heb dat nog niet zo heel lang.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Gezien je reactie op het eerste antwoord,weet je het zelf eigenlijk wel.Alles is in beweging,in je nabijheid en verderweg.Zeker wanneer je jezelf wat meer focust op zaken die nabij zijn,bestaat er een kans dat je het grote geheel even laat voor wat het is.Als je na een tijd weer om je heen kijkt,dan is er soms ongelooflijk veel veranderd.Het valt toch ook haast niet bij te benen,hoe snel alles gaat.
Dus als antwoord op je vraag denk ik,dat je je soms weer bewust wordt van de zaken die veranderd zijn en dat je je werkelijkheidszin weer bijstelt,aangezien die even niet meer klopte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een mens leert in zijn leven ontzettend veel, maar bij lange na niet alles! In je leven ontwikkel je je op een aantal punten, maar sommige dingen kom je nooit te weten. Wanneer je dan iets hoort waar je nog nooit eerder van gehoord heb kan er ineens een wereld voor je opengaan. Dat maak jij dus wel eens mee. Alles wat je weet lijkt maar een klein stipje, omdat het ook maar een heel klein stipje ís!

Let dus wel, ik zeg niet dat je dom bent, of niet veel weet. Maar een enkel mens kán gewoonweg niet alles weten en leert in zijn leven dus maar een fractie (stipje) van alles wat er te weten valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de laatste jaren is er wel veel veranderd voor mij.
heel veel tegenstellingen met rust en onrust.
ik heb ook al veel moeten bijstellen maar de macht van de gewoontes is ook groot. maar ik heb me voorgenomen om geen klager te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar klagen mag best, lucht ontzettend op hoor, ff je gal spuwen, niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch doe ik het niet veel. ik denk dan dat een ander dat niet leuk vind. omdat ik vroeger dat van een ander ook niet zo leuk vond.
Mijn ouder wordende schoonvader zei eens dat hij begon te beseffen dat hij steeds minder wist over steeds meer. Ik denk dat het normaal is bij het ouder worden en dat je je er geen zorgen over hoeft te maken.
13 jaar geleden
Dat komt omdat je volwassen aan het worden bent en ontdekt dat je niet zo bijzonder bent als je dacht dat je was.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, je bent al volwassen. Dan is het als gevolg van het feit dat je nu alleen bent gaan wonen en alles op je af komt. Sterkte en succes.