Is het normaal dat je ader goed voelbaar is in de elleboogplooi?

In mijn rechterarm voel ik mijn ader in de elleboogplooi goed zitten (het voelt beetje als een 'snoer/draad'), terwijl in mijn linkerarm de ader onder de huid zit. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, dat is volkomen normaal. Vaak ligt die ader vrij oppervlakkig en dan is die dus goed voelbaar. Bij bloedafname wordt mede om die reden juist die ader gebruikt om in te prikken.