Ongeveer 7% van je hele lichaamsgewicht en dan bij volwassenen gezien. een gemiddeld volwassen weegt 75 kilo dus ongeveer 6 a 6,5 kilogram

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie 5,25 kilogram

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een handige website. Het antwoord kan wat afwijken sommige zeggen 6% andere & en weer andere 8% dus zeg maar rond de 5-6-7 kilogram. Natuurlijk verschilt dit doordat er zoveel verschillende mensen zijn dik dun groot klein zwaar licht

Toegevoegd na 3 minuten:
http://biohelpdesk.blogspot.com/2006/11/re-helpdesk-biologie-menselijk-hoofd.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je het nog intressant vind om ook van de baby's te weten. Dat is 1/4 deel van hun lichaamsgewicht. Dan zit je dus al gauw op als je een baby van 1 kilo neemt op 250 gram. Reken zo maar uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een baby van 1 kilo is wel erg klein. Een gemiddelde Nederlandse baby weegt bij de geboorte ongeveer 3,5 kilo (3500 gram).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha sorry ;( Het was even als voorbeeld
Toen ik therapie kreeg voor mijn rug sloot deze altijd af door een gewicht eraan te hangen. Dat klinkt heel naar maar dat is het niet. Het doel was tijdelijke verlichting van mijn rug door het gewicht op te heffen. Daar was een gewicht van 8 kg voor nodig. Ik was toen 19 jaar en woog 60 kg. Ik heb een normaal hoofd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar verhouding weegt het meer bij kleine kinderen dan bij oudere kinderen en volwassenen. Maar hoeveel dat dan precies is weet ik niet zeker. Ik heb ooit gelezen dat het 6.5% is bij volwassenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vul een emmer vol met water tot het randje weeg hem stop je hoofd er helemaal in zodat er water uitloopt. En weeg hem nog is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de massa van het water wel even veel als dat van je hoofd? Aangezien je hoofd ook andere dingen bevat dan water. Misschien heeft bot een grotere dichtheid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt hiermee wel een snelle meting, ik vind het een goede methode. Het is niet super-exact, maar je kan er ongeveer wel van uitgaan dat de gemiddelde dichtheid van je hoofd die van water benaderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja idd precies weet je nooit. Echt;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je wel het soortelijk gewicht van water vergelijken met het soortelijk gewicht van een hoofd ;-) Neem maar eens 2 dezelfde emmers en vul dan de ene met kiezelstenen en de andere met veren: allebei een emmer vol maar het gewicht verschilt enorm! Dat van je hoofd in die emmer water daarmee meet je de grootte ervan: het voorwerp is net zo groot als de hoeveelheid water die het verplaatst. Dat zegt echter helemaal niets over het gewicht van dat voorwerp. Een baksteen in die emmer zal net zoveel water verplaatsen als een brood van dezelfde grootte, maar weegt toch beduidend zwaarder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zoiezo maar in richtlijnen