Waarom scheren tegenwoordig veel mannen hun hoofd kaal?

Jarenlang is er alles aan gedaan om maar zo veel mogelijk haar te hebben op ons hoofd. Champo's, watertjes, smeersels, piletjes en zelfs pruiken. Vroeg kaal zijn was zelfs voor veel mannen een verschrikking. Haartransplantatie's was voor velen een emotionele redding. Maar nu is kaal in! Waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

het is een populaire manier om kale plekken of terugtrekkende haargrens te verdoezelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Mannen schamen zich er niet meer voor het kaal zijn, waardoor het nu gezien wordt als een 'kapsel'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen zijn doorgaans wild op kale mannen. De vraag is waarom, want een haardos maakt de man.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn man scheert zijn hoofd kaal omdat ik daarom vraag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom die twee neerwaartse duimen? Het is gewoon een omdat-antwoord op een waarom-vraag....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zijn er soms mensen jaloers omdat mijn man dat gewoon doet als ik dat aan hem vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te eerlijk en te direct, Kunnen ze niet tegen!
Ik ben zelf ook redelijk " glad ".. Gewoon: Makkelijk!.. Washandje in de morgen, Rise & Shine !!....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als mijn man dusdanig kaal wordt dat de regendruppels van zijn hoofd afglijden, dan zal hij het eraf scheren (heeft hij al aangekondigd). Mannen die geforceerd hun kale plekken verdoezelen door wat over is lang te laten, of, nog erger, het van de ene kant over hun hoofd naar de andere kant 'plakken', daar gruwel ik van. Ze accentueren hun kaalheid hier alleen maar mee. Dat mag ie van mij nóóit doen! Maar gelukkig zal dat ook niet gebeuren ... heeft ie mij verzekerd.
Tot die tijd (als het ooit zover komt, want niet iedere man wordt kaal) ben ik blij dat hij mooi lang, donker krullend haar heeft. Ik hou namelijk van mannen met verzorgd lang haar.
En kaal of niet kaal, ik hou toch wel van hem!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk vooral om te voorkomen dat je een biljartbal met franje wordt.. Ik zelf ga als mijn haar te ver uitgedund is om het er nog fatsoenlijk uit te laten zien ook over op het kaalscheren van mijn hoofd. Vroeg kaal zijn is nog steeds een verschikking, alleen weten we nu ook dat al die middeltjes niet werken en er niks tegen te doen is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aangezien mijn haargrens zich dusdanig teruggetrokken heeft heb ik het beetje wat over is geschoren tot 3 mm. Ik kan me geen ander kapsel voorstellen. Ok alles eraf is nog een alternatief.
Mijn haar wil niet grijs worden, voor die tijd kiest het het hazepad.
En ik zou niet weten waarom ik mij zou moeten schamen voor mijn kaalheid, een toupet of pruik vind ik geen optie.