Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een verschil tussen linkszijdige en rechtszijdige migraine?

Migraine komt altijd maar aan één kant van het hoofd voor, links dan wel rechts. Dit kan wisselen per aanval maar meestal heeft iemand het altijd links of altijd rechts. Zegt dit ook iets over de oorzaak of het verloop van de migraine-aanval?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee,dat zegt niets over de oorzaak of verloop:men heeft het gewoon links of rechts.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Bij mij verloopt het altijd hetzelfde; áltijd. Het begint rechts, en zolang het daar zit is de pijn nog min of meer draaglijk, hoewel constant en verre van een pretje, en de volgende dag, maar soms ook pas een paar dagen verder, is de pijn verhuisd naar de linkerkant van mijn hoofd. En dan is het een hele lange dikke spijker geworden die dwars van voor naar achter door die linkerkant van het hoofd zit, en een beetje beweegt. Echt heel fijn. Waar dat door komt, ik heb het me vaak afgevraagd, maar nog nooit een antwoord kunnen vinden. Het is een onderzoek waard misschien, met het oog op het achterhalen van oorzaken met de bedoeling beter te kunnen bestrijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding