Uitgegaan,verkouden en heb nu piep in mn oren.. (Verkouden geworden tijdens uitgaan)gaat dit weg?

Piep, is dit dubbelop omdat ik ook verkouden ben? ( duurt al 2 dagen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De piep in je oren kan zowel door de te harde muziek als door de verkoudheid ontstaan of zelfs een combinatie van alle twee. Als je verkouden bent kan er een drukverschil ontstaan tussen het binnenoor en de buitenwereld. Het trommelvlies kan dan bol gaan staan en dat verklaart dat je bij verkoudheid ook een beetje doof kunt zijn. Ook bij hard niezen kan je een tijdje een fluittoon horen door de drukverschillen die ik hierboven noemde. Denkbaar is dat verkoudheid en ook nog harde muziek de klachten heeft helpen ontstaan. Overigens als je na harde muziek een tijdje een fluittoon hoort is er sprake van een lichte beschadiging van je gehoor. Vaak in keiharde herrie staan, of te hard muziek luisteren met oordopjes in, leidt tot steeds erger wordenden doofheid. Er zijn nu veel meer jong volwassenen met gehoorproblemen dan pakweg 30 jaar geleden.
Je hoeft er niet mee naar de dokster. Het gaat hoogstwaarschijnlijk vanzelf snel weer over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx :D tis nog niet over -.- maar ik blijf HOPEn dat het weg gaat. ben ook nog steeds ziek dusja. Bedankt

Andere antwoorden (3)

Kan ook door de harde muziek komen, ik zou bij twijfel toch even een arts raadplegen. Bij mezelf is het ook regelmatig raak, maar als het niet vanzelf over gaat, zeg maar binnen 3dagen, bel dan een arts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat vanzelf over als het goed is, de piep in je oren. Het heeft overigens niks met verkoudheid te maken, maar met te harde muziek zoals mijn voorganger al suggereerde.

Ik heb het zelf ook wel eens gehad en om je "gerust" te stellen, toen heb ik er 4-5 dagen last van gehad! Het is heel erg vervelend, maar je zult toch geduld moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals eerdere reacties: het is (vaak tijdelijke) gehoorschade door de hoeveelheid decibellen. De verkoudheid geeft sneller last. Meestal gaat de piep weer over maar bij herhaalde blootstelling kan er makkelijk schade die blijvend is optreden: hardhorendheid (met name de hoge tonen), permanante piep/ruis in de oren en overgevoeligheid voor harde geluiden! Als het paar dagen duurt: toch even langs de huisarts. Zie ook link