Hoe komt het dat de levensverwachting steeds hoger wordt, terwijl ons eten steeds minder natuurlijk wordt en de lucht vervuilder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Minder natuurlijk eten betekent niet per definitie slechter eten. En de vervuilde lucht heeft een grotere invloed op de ozonlaag dan op ons: je hoort er veel over, maar op ons als mensen heeft het niet veel effect. Tenzij je in grote steden in China ofzo woont, met smog etc. Wij merken alleen de gevolgen van Het broeikaseffect.

En de grootste oorzaak is dat de wetenschap steeds verder vordert en dat ze een groot deel van alle ziektes goed kunnen genezen, of iig de levensverwachting van de zieke kunnen verhogen.

Gr.,
Jan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afgezien van de verbeteringen in de medische wetenschap zijn ook de enorme verbeteringen in het dagelijks leven debet hier aan. We hoeven bijna geen zware lichamelijke arbeid meer te verrichten, we hebben machines gebouwd, en dit proces gaat alleen nog maar verder. Ook door onze technologie kunnen we het (mindere) eten optimaliseren, weinig restafval bij productie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het.stijgen van de levensverwachting is niet hetzelfde als het stijgen van de leeftijd waarop de meeste mensen sterven.
Bij levensverwachting wordt de gemiddelde leeftijd bedoelt, deze is door bv kinder sterfte lager dan de gemiddelde leeftijd waarop men sterft.
Als je kijkt naar de afgelopen 100 jaar is het vooral te danken aan het dalen van de baby/kinder sterfte dat de leeftijdsverwachting stijgt.
Dit komt door verbeterde medische zorg en inzichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Los van de cijfertjes betreffende de levensverwachting wordt de mens, o.a. in dit deel van de wereld, ècht ouder en ouder.
Afgezien van de lucht die vervuild is, en eten wat minder gezond wordt, zijn er flinke verbeteringen in de gezondheidszorg. Nieuwe technieken worden toegepast en er wordt steeds meer ontdekt.
Dit geeft toegang tot een grotere kans op genezing, en dus een hogere levensverwachting.
Als je gezonder wilt eten, let dan in de winkel op de verpakking van een product (waar komt het vandaan, is het biologisch, zitten er veel e-nummers in? etc.)

succes!