Wat zijn de rode strepen op mijn nek?

Ik heb net flink hard lopen stoeien, en mijn tegenstander greep mij toen bij mijn nek. Na het stoeipartijtje had ik meteen twee flinke rode strepen op mijn nek. Op het eerste gezicht leek het op twee bloedvegen op mijn huid, maar het is geen bloed. Vervolgens deed het me meer aan een schaafwond denken, maar het doet totaal geen pijn.
Mijn huid voelt nog gewoon prima op die plekken, maar de twee rode strepen zijn er wel gewoon. Wat kan het zijn?
Ik voel ze niet, maar ik zie ze wel (Sinds die stoeipartij).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Als je kleine bloedspikkeltjes in de rode strepen ziet kun je het zien als een soort bloedblaar.
Is het gewoon rood (de kleur van verbrand zijn rood) dan is het een irritatie van de huid die na een half uurtje vanzelf wegtrekt.
Doe hetzelfde maar eens bij jezelf op bijvoorbeeld je arm,pak je arm stevig vast en draai flink,je zal zien dat dat ook rood word.
Hetzelfde heb je als je een tijd lang voorover hebt gezeten met je ellebogen op je knieën,dan heb je ook rode drukplekken.