Wat is het verschil tussen aurahealing en magnetiseren?

En lijkt reiki ook niet een beetje van het zelfde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Het is allebei bedrog en de verschillen zijn uiterst klein in resultaat: nop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Klopt, +1. Maar niet het antwoord dat Enkeli wil horen...
Een aura is een energieveld dat rondom je aanwezig is, sommige mensen kunnen dat bij een ander zien en zeggen dat ze in staat zijn verstoringen in de aura te kunnen repareren.

Magnetiseren, handopleggen, helen er zijn verschillende namen voor, is doorgeven van energie naar de persoon toe. Dat doet reiki ook.

Meestal wordt dit ervaren als warmte, tintelingen, gloeien, trillen, schokken en soms voelt men niets.
Soms is slechts een enkele aanraking voldoende voor resultaat!
b.v. hand op de schouder, veel mensen doen dit zonder het zich te realiseren, eigenlijk kan iedereen dit,
Bij moeder kindverhouding komt dit erg veel voor, even moeders hand op de zere plek en weg zijn de traantjes.

Een handoplegging/ magnetiseren duurt meestal een min. of 10, mijn eigen ervaringen hiermee, dat er soms niets gebeurd, soms een beetje en zo nu en dan iets zeer bijzonders, dingen genezen die medisch gezien niet mogelijk zijn.
Dit te mogen ervaren is een uitermate bijzondere en heftige ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind, wanneer iemand die gave heeft om 'aurahealing 'te geven of te magnetiseren er sprake is van de zelfde energie die werkt.

Men zegt dat magnetiseren, iets is waarmee je iets weg haalt, pijn/spanning etc. Aurahealing zou betekenen dat je de aura 'heel' maakt wat een positieve invloed heeft op de hele gemoedtoestand. Reiki kan men leren/ontwikkelen, zegt men. Wanneer iemand reiki uit oefend en energie over kan brengen is dit ook die zelfde energie.

Handoplegging of het geven van energie, doet m.i. het allemaal, dus is het eigenlijk het zelfde.

Je kunt met energie bv hoofdpijn weg halen. Dan is het alleen gericht op die pijn.

Wanneer je een mens geheel 'behandeld' met het overbrengen van helende energie, healing/magnetiseren, hoe je dit ook noemen wilt, dan probeer je het fysieke en mentale te 'helen'.

Er wordt energie ontvangen en dat mag je doorgeven aan diegene die het nodig heeft. Of iemand wél al niet er in geloofd, de energie stroomt zeker!
De persoon die dit ondergaat, ervaart meestal warmte of tintelingen, soms zien zij zelfs de kleuren van de gebieden waar de energie naar binnen dringt. Wij dragen kleuren bij onze chakra's, de energie kanalen.

Blijft een wonderlijk fenomeen om intens dankbaar voor te zijn wanneer je de gave mag hebben om energie vanuit de Goddelijkwereld/ het Universum (hoe jij dit ook wil noemen) over te mogen brengen! !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi en waar!
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie wel!
Beide methoden werken inderdaad met de (levens)energie van de persoon.

Een persoon heeft een innerlijke energiestroming en een aura welke een energie is die zich buiten het lichaam vormt.

Nu zijn die twee erg met elkaar verbonden, zodanig dat ziekten en ongemakken zowel het innerlijke energiehuishouding als de uitwendige energiehuishouding verstoord.

Aurahealing heeft de insteek dat als de aura energie er weer normaal uitziet, dan zal de innerlijke energiehuishouding ook weer op orde komen.

Magnetiseren werkt direct in op de innerlijke energiehuishouding. Waarbij er werkelijk contact wordt gemaakt met het lichaam.
Aurahealing wordt geen contact gemaakt met het lichaam.

Beide methoden zijn op hetzelfde principe gericht, echter met een verschillende insteek.

---

Net zoals de insteek als je je mentale problemen oplost, zullen je lichamelijke problemen ook verdwijnen. En omgekeerd.
Zo is lichaam en geest altijd verbonden.