zijn er oordoppen die geluid helemaal stoppen of genoeg zodat ik het niet kan horen het vuurwerk?

Hallo ik vond vuurwerk eerder heel leuk alleen nu ik dus wat ouder ben intresseert het me weining en wil ik grwoon slapen om 12 uur nu lukt mij dit niet door het vuurwerk zijn er oordoppen die geluid helemaal stoppen of genoeg zodat ik het niet kan horen het vuurwerk.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Antoni
6 jaar geleden
Vuurwerk duurt over het algemeen niet langer dan een kwartier of twintig minuten, behalve rond en tijdens de jaarwisseling. Bel de politie als het langer duurt, of als je vermoedt dat er geen vergunning voor is gegeven.
SimonV
6 jaar geleden
Het maximale geluidsniveau van legaal vuurwerk is 156 dB.
Een oordopje haalt maximaal zo'n 35 dB. Maar alle beetjes helpen... Eenmalige 'herriestoppers' dempen gemiddeld 35 decibel (variërend van 16 tot 54 dB), afhankelijk van de wijze van inzetten en de vorm van de gehoorgang. Hema oordoppen dempen 35 dB en zijn vaker te gebruiken.
https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-kantoor/vakantie-onderweg/reizen-onderweg/reisaccessoires/oordoppen-(18600044)

Antwoorden (1)

Er bestaan oordoppen die genoeg geluid dempen om je maximale rust te geven. Geluidsdichte oordopjes bestaan niet.

Doordat je schedelbot ook trillingen doorgeeft aan het trommelvlies blijf je hardere geluiden altijd een beetje horen. Als je op zoek bent naar oordopjes die geluid dempen heb je verschillende mogelijkheden:
-schuimoordoppen
-filteroordoppen en
-op maat gemaakte oordoppen.