waarom is schaamhaar altijd gekruld?

Waarom is het haar op je borst of je schaamstreek altijd gekruld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

http://www.goeievraag.nl/vraag/krult-schaam.23825

Quote van suus (beste antwoord):

"Haar groeit in zogenaamde follikels. De vorm van de follikel bepaalt de vorm van de haar die eruit groeit. Zijn ze rond en recht, dan groeit er een ronde, rechte haar uit. Androgene hormonen (hormonen die pas worden aangemaakt vanaf de puberteit) hebben invloed op de follikels in de schaamstreek, in je oksels en op je kin. De follikels veranderen onder invloed van die hormonen van vorm. Omdat de vorm van de follikels verandert, verndert ook de vorm van de haren. In de meeste gevallen gaan ze daardoor krullen.:

Toegevoegd na 37 seconden:
Ook inclusief plaatje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is niet altijd zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh, hoe kom je daar nou bij??? Ik heb zelf heel wat manlijke partners gehad maar weinig daarvan hadden gekruld haar. En als ik daar haar zou hebben -->> het is recht ;)