heeft een verblijf op grote hoogte invloed op het slapen?

een paar personen slapen 's nachts heel slecht en worden veel wakker. we logeren op een hoogte van meer dan 1.800m en kan dat invloed hebben? is daar ook iets tegen te doen?
graag antwoord.

6 jaar geleden
1.7K
tinus1969
6 jaar geleden
Milde vorm van hoogteziekte? Langzaam acclimatiseren helpt dan. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogteziekte

Het beste antwoord

Tijdens het slapen hebben wetenschappers verschillende slaapfases vastgesteld op basis van onze hersen activiteit en oog bewegingen. Bij het slapen veranderd onze slaaptoestand een aantal keer tussen diepe slaap en lichte slaap. Op hoogte heeft men vastgesteld dat mensen tijdens het slapen meer tijd doorbrengen in de lichte slaapfase.
Langzaam aanpassen aan de hoogte zou wat kunnen helpen.
fremar
6 jaar geleden
samaiphon
6 jaar geleden
perfect antwoord dat weergeeft wat ik moest weten...