Hoe lang duurt de genezing van een verbrijzelde schouderkapsel?

Hallo,
Ik heb 3 dagen geleden mijn schouderkapsel verbrijzeld met paragliding, in Slovenië. Omdat ze hier sloveens praten ging dit ook slecht maar het bleek dus dat ik 2 weken met een soort mitella moet lopen alleen hij tilt maar een smal stukje en als ik thuis kwam naar mijn eigen dokter moet gaan. Nu mag ik niks doen en hij zei dat ik een twijfelgeval ben voor een operatie....
Weet iemand hoelang je moet revalideren met/zonder operatie?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Een schouder is een rotding om te breken, omdat het niet in het gips kan en erg snel vast gaat zitten als je hem niet beweegt (wat dus niet mag bij een breuk). Ik had een botbreuk op de plek waar de bovenarm in de schouderkom glijdt. Ik mocht mijn schouder na 2 weken weer bewegen, maar toen zat alles al heel erg vast. Ik heb nog een jaar lang fysiotherapie gehad voordat ik alles weer kon. En over de mitella: tegenwoordig worden er geen doeken meer als mitella gebruikt maar smallere banden, die een stuk prettiger dragen. Ik denk dat je zoiets hebt gekregen.