Beschadigd door seks met tampon?

Na seks met tampon (die daardoor bijna niet te verwijderen was) heb ik inmiddels 2 menstruaties overgeslagen. Ik ben 48 dus zou de overgang kunnen zijn maar had daarvoor nog heftige menstruaties. Kan het zijn dat er iets beschadigd is van binnen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat er van binnen iets beschadigd is; als dat wel gebeurd is dan is dat nog steeds niet de reden van het uitblijven van je menstruatie.
Als er in de vagina een beschadiging ontstaat (om wat voor reden dan ook) dan krijg je juist wel vaginaal bloedverlies. Dat bloedverlies staat dan verder los van je menstruele cyclus. Dat er geen bloedverlies is spreekt een beschadiging dus tegen. Bovendien zijn tampons zo gemaakt dat ze de vagina niet zomaar beschadigen, ook niet tijdens seks. Als de seks zo ruw is dat er een beschadiging ontstaat dan had dat zonder de tampon waarschijnlijk ook wel gebeurd.

Het klinkt voor mij toch echt als de menopauze. Je hebt daar de leeftijd voor en de menstruaties die er aan vooraf gaan zijn vaak heviger dan gebruikelijk. De samenloop met de seks met tampon is dan toeval.