Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn mensen betrouwbaar wanneer ze alcohol ophebben?

Als je een paar glaasjes alcohol opdrinkt merk je dat je wat anders gaat doen..
Je wordt spraakzamer, drukker enz..
Sommige mensen die teveel op hebben krijgen ruzie, er wordt ruzie gemaakt en er komt van alles uit wat je normaal nooit zou horen van die persoon..

Hoe kan het wanneer je alcohol op heb, meestal dingen gaat roepen tegen iemand in een ruzie die je normaal nooit gezegd zou hebben?

De informatie die je op dat moment verspreid , is dat betrouwebare informatie en is het wat diegene dan meent?

Omdat vaak als je de volgende dag er naar vraagt wordt er gezegd," je weet toch dat ik er niets van meende,.. of je hoort.. " dat heb ik nooit gezegd! Hoe kan je dat van mij denken" !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leuke van een paar glaasje alcoholhoudende drank is,dat je er loslippiger van wordt en ook antwoorden gaat geven i.p.v mense die alleen maar thee drinken en alleen maar vragen stellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag appel eten is ook niet gezond.!
Af en toe moet je ook eens peer eten..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Joh, weer een laatste vraag?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Door alcohol wordt je losser, en bepaalde remmen worden weggenomen.
Dus dingen die je over iemand denkt, bewust of onbewust, en die je normaal gesproken niet zou zeggen, uit beleefdheid, of omdat het niet gepast is, kan er allemaal uit komen als je remmen weg zijn.
Ze zeggen niet voor niets: Alleen kinderen en dronken mensen spreken de waarheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, wij zijn het wel erg eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dronken mensen en kinderen spreken de waarheid.

Als je dronken bent, vervagen remmingen die je in niet-dronken toestand wel hebt. In het voorbeeld van de rusie waarin je dingen zegt die je anders niet zou zeggen: dat zijn dingen die je in niet-dronken toestand wel dénkt, maar niet zegt vanwege sociale remmingen.

Alcohol maakt geen andere persoon van je, het maakt alleen los wat er al bestond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Rusie ---> ruzie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, véél betrouwbaarder. Daarom nemen ze voor beroepen waar betrouwbaarheid een belangrijke factor is (politie, AIVD, bankpersoneel, medisch personeel) bij voorkeur alcoholisten aan :roll:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hehe, eindelijk een min ; ik dacht al, waar blijven ze nou ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 (Jullie drieën zijn onvergelijkbaar hierop GV)
Echt perfect zijn jullie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, was dat maar waar.....
De remmingen nemen af door de alcohol, en daardoor zeg je inderdaad vervelende dingen ook makkelijker! Dus op zich is de informatie best betrouwbaar en serieus te nemen.

Ze zeggen niet voor niets: Dronken mensen en kinderen spreken de waarheid!

Toegevoegd na 34 seconden:
Zo... heb ik weer een spuit 11 moment...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zeker zo dat mensen losser worden als ze wat alcohol hebben gehad. Toch is hun praat niet betrouwbaar. Helaas weet ik dat uit ervaring met een geweldadige ex
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ze zijn heel eerlijk ze kunnen nooit doen alsof ze niet gedronken hebben... Dat is uitgesloten...
Dus als je dat weet, dan weet je dat ze HEEL betrouwbaar zijn en neem dat dan vervolgens voor jezelf met een korreltje zout... Dan zit je altijd goed...

Toegevoegd na 7 minuten:
Mag ik vragen wat doe jij in je Theebeker?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt geen remmingen als je alcohol drinkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een tamelijk nauwe scheidingslijn tussen een 'paar glaasjes', waarbij de remmingen wegvallen, en een 'paar glaasjes tevéél', waarbij iemand moeilijker begint te praten, in herhalingen valt, en er de volgende dag geen herinnering meer aan heeft wat hij/zij aan waarheden gespuit heeft. Je moet iemand (en diens drinkgewoontes!) goed kennen, wil je onderscheid kunnen maken waar de persoon nóg, en de alcohol àl, aan het praten is......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol praat niet. Hoe onsamenhangend ook, het komt altijd uit de persoon zelf de zuipt en praat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was figuurlijk bedoeld, SuzyQ - dan zou ik moeten omschrijven : de persoon die onder invloed van de drug(=alcohol) dingen anders formuleert of lijkt te voelen dan dat hij/zij dat zónder die beïnvloeding zou doen - vond ik zo'n mondvol....
Maar je hebt natuurlijk gelijk, dank voor de tip !!
ik denk dat dat wel betrouwbare informatie is, als je gedronken heb, zijn je remmen weg, wat je dus normaal wel denkt, maar niet zou zeggen, zeg je nu wel...
ik heb altijd met een hele goede vriendin van me, dat we juist dán even een gesprekje gaan houden, omdat we dan alles zeggen wat we denken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen durven veel meer te zeggen als ze alcohol gedronken hebben, durven soms hun diepste geheimen te delen. Maar... ook alle nuances vallen weg, die ze wel zouden hebben als ze nuchter waren. Hun boosheid kan dus extreem boos worden, omdat ze door de drank geen nuancering meer kunnen aanbrengen. In die zin zet ik dus mijn twijfels bij de betrouwbaarheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen en dronken mensen spreken de waarheid. Wat dat laatste betreft heb ik het zelf meegemaakt in mijn eigen familie. Een familielid was regelmatig dronken en zei toen in een dronken bui dingen waar je van achterover sloeg, en het bleek later nog te kloppen ook! Zo gaat er een wereld voor je open wat je dan allemaal te weten komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding