Hoe kom ik aan een snelle hartslag bij lichte inspanning?

Ik ben 18 jaar, en heb niet zo heel lang problemen mee , maar ik heb bij lichte inspanning een aardig snelle hartslag. Het is (vaak) wel snel over. mijn hart en longen en keel zijn al gecontroleerd. Daar was niks mis mee. Ik rook niet, ik drink in de vakanties wel veel maar verder valt het mee. Wel heb ik deze vakantie weinig beweging gehad. Ik zelf denk dat dat het is , maar daar door durf ik nu niet meer veel inspanning te leveren. Iemand een idee ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoi Mauritio, het is normaal dat je hart sneller gaat kloppen bij inspanning, je lichaam heeft dan nou eenmaal meer zuurstofrijk bloed nodig. Ben je ook angstig als je merkt dat je hartslag omhoog gaat? Want als dat zo is gaat je hart nog sneller kloppen en kun je in een vicieuze cirkel terecht. Ik heb dat gehad, telkens als ik bewoog voelde ik hoe snel mijn hart ging, en ik ben pas 16, moet je nagaan! Maar nu ik er minder op let en meer beweeg is het gelukkig weer weg. Het kan inderdaad ook aan je conditie liggen. Ik zou je gewoon aanraden meer te bewegen, al is het maar elke dag een rondje wandelen. Succes ermee en laat maar weten of het beter gaat of niet!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100