Ik heb nagelak remover gebruikt op me huid is dit slecht?

Ik wouw wat van me arm wassen maar ik keek niet goed is dit dodelijk of heel erg?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6K

Antwoorden (2)

Nagellak remover is zo gemaakt dat het niet meteen schadelijk is voor je. Natuurlijk zitten er stoffen in die je beter niet kunt gebruiken op andere plekken dan dat bedoeld is maar nagellak remover is niet dodelijk op je arm. Het kan wel schadelijk zijn als je er een wondje hebt zitten die nog bloedt.
6 jaar geleden
Is niet erg.
In nagellak en remover zit aceton.
Bij contact van aceton met de huid treedt ontvetting op.
Het beschermende vetlaagje wordt van de huid gewassen.

Met wat dag-/ of nachtcrème op de plek ben je weer beschermd.