Heeft iemand ervaring met een gebitprothese als bruggen en frames?

Ik krijg binnenkort een een brug en frame, ik ben benieuwd naar de ervaringen van jullie, heb je er veel last van?

Toegevoegd na 9 minuten:
NB: Het gaat om mijn hele gebit, dus eerst boven en dan ook nog onder.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Ik heb goede ervaring met bruggen, kronen en fineer.
Ik weet zelfs niet hoe lang ik sommige elementen heb, het voelt echt aan als eigen tanden en kiezen.
Ik ben er heel erg blij mee, mijn gebit is erg mooi geworden.
Het laten plaatsen viel mij ook mee, je moet natuurlijk wel lang met je mond open zitten (daar krijg je pijn van in je kaken), maar het was allemaal zeker de moeite waard.
Bij mij is één keer een kroon los gaan zitten maar dat is ook al weer meer dan vijf jaar geleden.

Als je bij de tandarts bent raad ik je aan om te denken aan hoe mooi het gaat worden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja ik heb een brug. Zo'n 2jaar nu ongeveer.
Mijn rechter voortand om precies te zijn.

Is inmiddels 1x los gaan zitten en toen geplakt.
1x afgebroken en weer ertussen gezet. Dit is echt een heel erg vervelend gevoel met veel getrek en geduw!
En zit nu weer ietsjes los.

Eigenlijk wou ik een inplantaat, maar mijn verzekering vergoede dat niet omdat ik te jong zou zijn. Belachelijk want inmiddels ben ik al duurder uit door dit gezeur!
Sorry, ik moest even mijn frustratie kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps, breken? loszitten? Mijn tandarts vezekerde me dat dit niet kan maar ik geloofde het al niet, alles kan breken en los gaan zitten, vandaar ook mijn vraag, iig van bedankt voor je reactie, succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorzichtig met afbak-broodjes! Als ik dingen afbijt doe ik dat meer links.
Als je verzekering het vergoed: ga voor een implantaat! Want je wil niet steeds nadenken bij het eten van harde dingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, kunnen bij mij geen implantaten geplaatst worden door zwak tandvvlees, is onderzocht...
Ik heb boven een volledige gebitsprothese. En dit bevalt me eigenlijk erg prima...

Nadeel vind ik alleen dat ik heel lang een een kies een gaatje had dat geen enkele tandarts wilde vullen. Dus zo nu en dan heb ik nog wel eens fantoompijnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heb ik ook gehad. Heeft me goud geld gekost. Boven en onder bruggen en kronen. Afgezien van het feit dat ik regelmatig kiespijn had door ontstekingen die de tandarts niet kon ontdekken omdat ze onder of achter de kroon zaten, heb ik er tien jaar plezier van gehad. Toen begonnen de bruggen los te zitten..... En toen vertelde de tandarts dat de levensduur van een brug idd zo'n tien tot vijftien jaar bedraagt. Laat je dus goed voorlichten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik heb het geluk dat mijn verzekering alles betaalt omdat ik een machtiging heb. Buiten mijn schuld om is mijn gebit slecht geworden. Maar goed dat je het even meldt want ik denk niet dat ze het over 10 jaar weer gaan vergoeden dus kan ik vast gaan sparen... +1
ik heb een frame gehad, het plaatje op het verhemelte was van metaal. Daar was ik overgevoelig voor, een branderig gevoel in mijn mond dus weg met dat ding. Geen aanrader!