- Neem ruim de tijd;
- Zorg voor een comfortabele, neutrale ruimte, niet te kil en niet bij jou of bij de ander thuis;
- stel open vragen, dus geen vragen die je met 'ja' of 'nee' kunt beantwoorden;
- spring niet van de hak op de tak, maar vraag door over een onderwerp wat de ander interesseert.

Ik vraag me wel af wat de context is: prive of zakelijk. Dat maakt nogal uit voor een preciezer antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Rustig en ontspannen beginnen. Laat de ander zich eerst volledig op z'n gemak voelen zodat hij open staat om 'diep' te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Zorg dat jullie alleen zijn.
- Zorg dat er voldoende tijd is om het gesprek te voeren. Dus niet maar 30 min ofzo.
- Zorg dat er een ontspannen sfeer hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stel open vragen, oefening baard kunst...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel eens een vraag waar je geen kort antwoord op kunt geven.
Zoals: "Hoe sta jij tegenover de feministische emancipatie?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar een coffeeshop gaan!
Je hoeft zelf niet eens te blowen maar de mensen die daar zitten(als het een beetje een nette zaak is)die denken vaak heel diep na over onderwerpen.

Maar om een gesprek te beginnen....
Weet je ik denk al een tijdje na over(voeg boeiend onderwerp in)heb je je daar weleens in verdiep?JA,nou dan heb je een gesprek.Nee?Nou het zal je misschien vreemd klinken maar...En dan start je het gesprek met iets opzienbarends over jouw onderwerp wat makkelijk gesnapt kan worden door iemand die er niet mee bezig is.