Ik hoor sinds gister bijna niks meer aan mijn rechteroor, hoe kom ik hier vanaf? Help aub (zie beschrijving)

Gisteravond zat ik met een wattenstaafje in mijn oor, maar voor mijn gevoel had ik het er niet te diep inzitten. Maar opeens voelde ik iets en hoorde ik niks meer. Ik hoor nu echt een heel klein beetje van mijn rechteroor. Mijn rechteroor voelt ook heel raar, alsof het verlamd is ofzoiets. Is dit permanent of gaat dit weer beter, en hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer er vandaag druppeltjes olie in te krijgen (elke olie is goed, zonnebloem, olijf) of zet de straal van de douche erop en trek ondertussen je oor schuin naar achteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wil ik best proberen, maar ik ben bang dat het nog erger word.. werkt het echt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat werkt goed bij verstoppingen

Het beste antwoord

Je hebt waarschijnlijk de prop die in het oor zat tegen je trommelvlies aangedrukt. Ik zou even naar de huisarts gaan om je oren te laten uitspuiten. En als het wat anders is kan hij dat ook meteen zien. Maar ik denk dat het verder niks is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dankjewel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder als je je oren wil reinigen met een wattestaafje zou ik dat met een draaiende bewegen en druk tegen de buitenkant doen en vooral niet te ver in het oor gaan. Voor vervuiling dieper in de gehoorgang kun je een puntje van een papieren zakdoekje al draaiend in je oor stoppen. Het puntje is te zwak om je trommelvlies te beschadigen en de draaiing van het papier zorgt dat vuil naar buiten word gewerkt. Verder geeft het goede oliën zoals earex die ophopend vuil oplossen. Onder de douche de spuitkop van de douche op je oor zetten lost ook best veel vuil op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liever helemaal niet met een wattenstaafje doen. Er zijn speciale oorreinigers te koop (drogist en apotheek) die veel beter werken en minder risico opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik ben naar de huisarts geweest en ik hoor alles weer normaal :)

Andere antwoorden (4)

Het zou kunnen dat je se trommel hebt geraakt. Hoor je ook gesuis? dan komt het meestal van hard geluid. ik raadt aan om naar de huisarts of hoorspecialist te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik hoor geen gesuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan denk ik dat het verstandig is om naar de arts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, bedankt..
Wattenstaafjes zijn in principe niet geschikt om vuil van helemaal binnenin te verwijderen maar alleen in je oorschelp. Door een wattenstaafje geheel in je oor de duwen duw je het vuil er alleen maar dieper in en hoopt het zich op rondom het trommelvlies. Hierdoor wordt het geluid wat je trommelvlies opvangt geblokkeerd. Je kan het bij de huisarts laten uitspuiten of nog beter is het laten wegzuigen (wat wel gevoelig is maar vocht is ook niet altijd goed, er komt een grote druk in je oor.

Het beste om je oor van helemaal binnenin te reinigen is bij Schooneberg (hoortoestellen) een soort spuitflesje te kopen, dit kan je diep in je oor spuiten waardoor het vuil vloeibaar wordt en je het met een stukje keukenrol makkelijk kunt schoonvegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je een beetje oorsmeer doorgeduwt hebt, als je nu een beetje olie op een wattenstaafje doet en dat in de oor wrijft lost het wel op en komt het los
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had 2 weken terug precies hetzelfde .
Ik heb de dokter gebeld en er werdt mij gezegt dat ik 2 maal per dag enkele druppels zonnebloem of olijfolie moest gieten en er dan een watje in moet doen voor het teruglopen van de olie .
En moest een afspraak maken voor over 2 dagen om dat oor te laten uitspuiten .
Resultaat er zat een propje in mijn oor .
En het was een hele opluchting na die tijd dat je alles weer normaal kon horen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies hetzelfde verhaal als mij, ik hoor nu gewoon weer gelukkig.