Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na een val op mijn achterhoofd zie ik soms een rand met kleuren alsof ik door een diamant kijk. Wat kan het zijn?

Het is al 20 jaar geleden, vlak na die val zag ik echt alles als door een diamant ook duizelig en draaierig na een uur was het weg. Vooral de laatste tijd heb ik het weer regelmatig maar dan alleen een rand wat zich soms iets uitbreid. Het duurt meestal een uurtje maar dan moet ik echt rustig gaan liggen anders word het erger en zie ik niets meer alleen dat bewegende prisma. Ik heb er geen hoofdpijn bij en heb geen oogonstekingen, wel ben ik ook enorm lichtschuw buiten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het deel van je hersens wat het zicht verwerkt zit achterin je hoofd, dus waarschijnlijk is het zo dat door jou val op je achterhoofd dat deel van je hersens tijdelijk verstoord waren en dat je daardoor rare beelden binnen kreeg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kan eerder met uw bloed te zien hebben.
Het zien van vlekken voor de ogen op wisselende plaatsen is een verschijnsel waarvoor oogheelkundig vrijwel nooit een verklaring wordt gevonden. Het kan bijvoorbeeld bij (over)vermoeidheid voorkomen, maar ook wanneer we vanuit een liggende of bukkende houding plotseling rechtop gaan staan. In het laatste geval blijft waarschijnlijk de aanpassing van de bloeddruk in hoofd en ogen achter bij de veranderde houding. Ook bij hoge bloeddruk en bij bloedarmoede kan het zien van vlekken voorkomen. Een bezoek aan de huisarts is zeker op zijn plaats.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding