hoe moet ik mijn inner woede beheersen als ik het niet echt kan uiten?

ik heb al heel lang al het gevoel dat ik niks kan en dat alles dit jaar in mijn leven mis gaat.... dat maakt mij heel boos en ook door de dingen die gewoon dagelijks gebeuren, ook mensen die boos op mij worden door niks. het maakt me allemaal heel boos en het blijf allemaal ophopen, maar ik kan het niet uiten want door de vakantie ben ik heel lang al thuis. dus ik wil weten wat de beste manier is om mijn opgehoopte boosheid weg te halen en dat gevoel. ik moet heel vaak huilen door deze boosheid, tot 10 tellen helpt niet en van de situatie weggaan helpt ook niet....

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
hoe oud ben je?
zit je in de de puberteit? door de hormonen kun je je snel boos voelen.
Ga op een vechtsport en overweeg meditatie om rustig te worden. Fietsen of hardlopen kan ook helpen om lekker uit te waaien en rustig te worden.
Castle
6 jaar geleden
Ik heb veel non verbale communicatie gestudeerd en één van de dingen die je kan doen is 'faken'. Als je lusteloos opstaat en je neem powerposes aan (bijvoorbeeld je armen uitslaan en daarna je handen in je zij) dan op den duur gaat je geest net zo doen als je lichaam. Ik ben vroeger ook veel agressief geweest en boos. Met name in mijn werk waar ik soms boos kon worden omdat mensen 3x dezelfde vraag stelden. Nu zie ik dat boos en agressief worden een "verlies" is. Elke keer als ik boos werd zag ik dat als een verlies. Elke keer als ik mensen toch hielp en mensen gingen laten privé zaken met mij bespreken had ik het gevoel winst te hebben. Mensen werden open en kwamen juist naar mij omdat ik geen bedreiging was. Het is moeilijk in te schatten wie je bent en hoe je denkt. Onthoud alleen dat negatieve mensen andere afstoten en positieve mensen juist mensen aantrekken. Mocht je toch boos zijn dan ga voor de spiegel staan en neem powerposes aan. Dankbaarheid van mensen zien in de kleine dingen die ze doen. Een snoepje aanbieden omdat je ze net geholpen hebt. etc, etc. Het leven is tekort om boos te zijn. Leef.
Antoni
6 jaar geleden
Ja, @Ritsuka, volgens haar profiel https://www.startpagina.nl/v/profiel/nieuwegebruiker02 is ze nu 17 jaar oud.
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik kijk nooit in profiel, je weet nooit of de info daar klopt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hallo iedereen. ik ben nu 16 jaar oud
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meditatie kan ook werken. Negatieve energie laten wegstromen.

Antwoorden (2)

Bij mij helpt het om een grote kussen te pakken en hem te slaan, schoppen , schreeuwen , wat je maar wil ! Iets minder geweld dadig als je een zus/broer/opa/oma, iemand die je vertrouwd verteld hoe je je voelt en niet wat mensen zien maar precies hoe jij je voelt. Wat ook kan helpen is om op een blaadje te schrijven hoe je je voelt en dat door midden te scheuren of een dart pijltje er op te gooien, wat je maar wil! Je zult zien het helpt (hopelijk) veel succes !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inner woede kan je beheersen door af en toe je aandacht ergens anders op te richten. Niet te veel bezig zijn met continu boos zijn. Ga iets doen, zoek een baantje en ga sparen voor iets leuks.
1) aandacht is gericht op je werk, geen tijd voor boos
2) sparen voor iets leuks, beter argument om te werken is er niet
3) vrolijk door afleiding en iets leuks in 't vooruitzicht.

Je hebt gewoon afleiding nodig en "ik kan het niet uiten want door de vakantie ben ik heel lang al thuis" dat klinkt niet geweldig, maar ook een beetje verveeld.

Wat vind je leuk?
Haal een goed boek bij de bieb over iets wat je interesseer. Houd je van dieren? of zou je wel eens willen parachute springen? bv een weekendje naar Texel en daar een paar sprongen maken.

Gewoon een baantje zoeken, doet bijna iedereen. Werken en geld verdienen en vooruit kijken naar wat jij leuk vindt om te gaan doen. Vraag iemand om samen mee te gaan, allebei sparen en dan... Kijk dan heb je ook iets om naar uit te kijken en daar wordt je juist vrolijk van! Probeer het maar, het werkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@nieuwegebruiker02
Wat ook heel goed kan werken voor je is om heel moe te worden door fysieke inspanning. Zo zou je bv op boxen kunnen gaan en hard trainen op de bokszak, iets slaan schijnt een goed effect te hebben. Een partijtje in de ring kan iemand trouwens ook goed vermoeien.
Niet alleen word je dus afgeleid, maar ook door de vermoeidheid denk je dan niet aan je boosheid.