Welke vitamines kan je het beste eten om een wond mooi te laten genezen?

Het is voor een wond op m'n gezicht, ik wil het litteken zo mooi mogelijk laten worden. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (8)

Van wat ik heb geleerd is Vitamine C nogal belangrijk. vitamine C wordt ook wel ascorbinezuur genoemd. dit helpt vooral bij het weefselherstel,botsterkte en natuurlijk het functioneren van witte bloedcellen; de co-factor van het weefselherstel. littekens zijn nooit mooi naar mijn mening :P

koop een grote pot met vitamine C pillen en eet veel fruit :)

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gezond en verantwoord eet, hoef je geen vitamines te slikken. Wat wel kan bijdrage aan een goede genezing en het vervagen van het litteken is masseren met vitamine E. Bij voorkeur vitamine E-olie.

Voor meer informatie: zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je normaal en gezond eet krijg je van alle vitamines voldoende binnen. Dus zou ik het van buitenaf liever aanpakken. Vitamine E creme, zou ik in jouw geval aanbevelen. Deze creme is uitermategeschikt om wonden/ littekens mooi te laten genezen.
Als je op Google zoekt op vitamine E creme, zie je alle informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de gemiddelde Nederlander heeft wel een tekort aan vitamine A en vitamine D, en een heel aantal mineralen.
Het kan wel als je heel gezond eet, maar blijkbaar eet de gemiddelde Nederlander daarvoor niet gezond genoeg.
Ik blijf er bij, wonden genezen als bij een wonder.

koop een tube/ fles aloe vera gel. Pure gel dus zonder bijvoegingen, hou dit enige maanden vol en je wond is nog nooit zo mooi genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Royal Jelly (koninginnegelei) op smeren.
Het litteken zal dan heel mooi genezen en bijna onzichtbaar worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén van de beste manieren is de inname van vitamine E. Vitamine E in capsulevorm voor inwendig gebruik en vitamine E olie voor uitwendig gebruik. De huid wordt er vrijwel onmiddellijk beter van. Iemand uit de omgeving is vaak de eerste die dit opmerkt en zegt dat je er beter uitziet.

EIGENSCHAPPEN VAN VITAMINE E

Vitamine E olie heeft allerlei goede eigenschappen. Het is een uitstekend eerstehulpmiddel bij verbrandingen, wondjes en het behandelen van littekens. Wanneer men bijvoorbeeld bij het koken een brandwondje oploopt is het verstandig om meteen vitamine E olie op de wond te doen. De pijn zal zeer snel verdwijnen ( na ca. 10 minuten). Na enkele dagen zal het wondje genezen zijn. Ergere brandwonden dienen door de dokter behandeld te worden, maar ook hier kan na de behandeling, zodra de wond dicht is, vitamine E olie worden gebruikt om littekenvorming te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er ook een beetje aan hoeveel littekenweefsel je lichaam aanmaakt. Ik ben zelf een halfbloed en maak veel weefsel aan, littekens zijn bij mij hierdoor altijd zichtbaar en lelijk (vind ik zelf dan he).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In iedergeval niet roken!!
Eet gevarieerd en voldoende groente en fruit.
Eventueel aangevult met een multivitamine als ondersteuning en niet als vervanging!