Waarom moet je altijd zo lang wachten in het umcg?

wij komen op heel veel afdelingen in het umcg want we mankeren allebei nog al wat, en het maakt niet uit welke tijd je neemt 8.00 tot 16.00 uur ALTIJD moeten we lang wachten alleen bij de kapper daar niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, maar stuur eens een brief naar de directie om dit probleem aan te kaarten.
Er zijn ziekenhuizen die deze problemen al aardig onder de knie hebben..

Antwoorden (3)

Dan kan de kapper dus beter plannen als de artsen. Tja bij welk ziekenhuis ook, het komt op mij ook vaak over als arrogantie voor de patient, natuurlijk kunnen zie niet alles plannen, afspraken lopen soms iets uit maar je ziet gewoon altijd dezelfde artsen die veel uitlopen. En dan hebben ze niet eens spoeddienst. Daarbij komt natuurlijk ook dat er gewoon meer vraag als aanbod is en het werk moet wel af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slechte planning, het kán wel beter.

Ben vaak in Eindhoven bij het Catharina ziekenhuis geweest, toen mijn man daar bestraald moest worden, heb me verbaasd over hoe goed daar alles verliep.
Taxi's rijden af en aan, er worden veel mensen geholpen in korte tijd en je hoefde zelden te wachten.
Natuurlijk is langskomen voor bestraling iets anders dan wanneer je naar een specialist moet voor een onderzoek.
Maar er is wel een verschil tussen ziekenhuizen, spoed gevallen waardoor artsen weggeroepen worden zullen er altijd blijven, maar als dat dan even verteld wordt aan de wachtende, weten die waar ze aan toe zijn en iedereen zal er begrip voor hebben dat je dan wat langer moet wachten. Ook kan ik me voorstellen dat het helpt, dat als je je meld bij de balie, de medewerkster al aangeeft dat alles wat later is vandaag, wegens drukte of wat dan ook.

Er is dus wel degelijk verschil per ziekenhuis en er is vast wel een mogelijkheid om ergens je beklag te doen, zou dat zeker doen als je vaak ervaart dat je zo lang moet wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met de andere beantwoorders, het is een kwestie van goed plannen. Als er stug vastgehouden wordt aan 10 minuten per patient en dat blijkt in praktijk niet genoeg te zijn, dan loop je standaard iedere dag vreselijk uit. Maar ja, tijd is geld, dus als je langere tijd per patient neemt, dan brengt dit minder geld in het laatje en dat willen de ziekenhuizen niet want dan kunnen ze de torenhoge salarissen van de specialisten niet meer betalen. Dus met wat meer respect naar de patienten (klanten) toe, met minder geld genoegen nemen en een betere planning, bereik je dat de mensen niet onnodig hoeven te wachten en dat zal de sfeer in het ziekenhuis verhogen waardoor er weer meer patienten (klanten) komen waardoor er dus meer omgezet kan worden. Iedereen blij!!!Of denk ik nu te commercieel?