Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Ik heb ze ook. Mijn broers hebben het ook. Ga naar de dokter die lepelt ze uit. Het doet geen pijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoon gebruik van A VOGEL
Hepar Sulfuris D 4
Bij hem werkt het goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Talgbultjes zijn feitelijk verstopte talgklieren. Talgklieren scheiden een substantie af die de huid soepel houdt en ook wat reukstoffen bevat. Werken in een stoffige omgeving bevordert het verstopt raken van zo'n talgklier-mondje. De huid stofvrij houden (wassen) vermindert de kans. Overigens is wassen zonder zeep voldoende (veel wassen met zeep vermindert de kwaliteit van de huid).
Sommige mensen hebben méér last van verstopte talgkliertjes (onder dezelfde omstandigheden) dan anderen. Dat zal een genetische oorzaak hebben. Het leegknijpen van een talgkliertjes is een tijdelijke oplossing (werkt niet altijd omdat de verstopping overgroeit kan zijn). De huisarts is in staat om het verstopte talgkliertje met zakje en al te verwijderen. Dan heb je er nooit meer last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitknijpen, net zoals puistjes...
Ze zijn irritant, en soms zelf pijnelijk als er een haartje is ingegroeid ofzo, maarjah helaas,
scheren heeft ook nadelen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding