hoelang duurt het traject voor een gastricbypass of sleeve?

Op dit moment denk ik dat ik twee kg te licht ben voor een operatie. Al blijf ik hier ondanks pogingen op hangen. Maar ik vroeg me af hoe lang duurt de gemiddelde tijd voor je een operatie krijgt. Als ik morgen naar de huisarts gaat en die verwijst me door duur de periode van de huisarts tot operatietafel gemiddeld een maand, vier maanden, zes maanden, jaar.... ?even vanuit gaant dat pychisch en lichamelijk verder alles in orde is en het mag. Ik heb namelijk geen idee wat ik kan verwachten. Dank jullie wel!!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.2K
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom zou je zo'n operatie willen ondergaan?
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je nu serieus gaat afvallen, dan ben je eerder je gewicht kwijt. Een diëtist kan je ermee helpen.
Wanneer je een emotionele eter bent kun je een verwijzing vragen naar een hulpverlener.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ben al jaren bezig, sporten dieten ed. Kortom laatste optie. Want gaat echt niet meer. En nee geen emotionele eter meer. Psychische problemen opgelost dmv therapie. Echt alles aan gedaan. Door ziekte wat nu is opgelost in zeer korte tijd aangekomen en jaren later lukt het eraf krijgen nog niet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
O ja en verschillende soorten profesionele hulp gehad, zoals dietist, psycholoog, fysiotherapie, personal coach ed ed
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Denk hier heel goed over na. Het lijkt mooi en relatief makkelijk. Er zijn verschillende mensen die alsnog niet genoeg afvallen of alles er weer aan eten.
Daarnaast is een groep die teveel afvalt, soms zo ernstig dat de operatie ongedaan gemaakt moet worden
Door het relatief snelle afvallen hebben de meeste mensen last van veel huidoverschot bij buik, benen en armen. Vergoedingen voor correctiets worden
steeds minder gegeven
Je moet de rest van je leven supplementen slikken om je waarden op peil te houden, met een beetje pech moet je ook gaan injecteren omdat het niet lukt met supplementen of als injecteren ook niet afdoende is moet je aan het infuus
Mocht je ervoor gaan dan nog 1 laatste tip: ga niet naar België de na zorg is heel slecht. Bij problemen moet je er in Nederland ergens tussen zien te komen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alleer eerst bedankt voor alle reacties! Het is idd niet zo dat ik over een nacht ijs ga. Ik wil echt zeker weten wat ik doe. Een van de vragen die ik niet beantwoord kreeg was deze vandaar de vraag. En het is nog helemaal niet zeker dat ik er voor in aanmerking kom of het ga doen. Ik wil een overwoge keuze maken. Mijn voor/nadeel is dat ik een letterlijke binnenvetter ben. Aan de buitenkant ben ik zeker wel stevig maar niet super dik. Dat zal dus qua vel meevallen. En ik ben relatief jong. Qua dieet, bedankt allemaal voor de tips. Maar ik heb samen met een dietist aan diverse soorten dieten gewerkt maar geen van al hielp blijvend. Die vitamine daar zat en zit ik idd wel mee. Niet erg om een pilletje te slikken maar hoe minder hoe beter en zeker als dat vies tegen gaat vallen. Voor de mensen die vragen waarom: omdat niet iedereen 30 a 40 kg kan afvallen en de meeste er binnen een zeer korte tijd van gaan jojoën. Ik wil serieus iets aan mijn gewicht doen. Niet cosmetisch(al is dat natuurlijk een leuke bijkomstigheid). Puur voor mijn gezondheid. En mensen die zeggen dat je wel heel veel sloopt aan je lijf: dat klopt maar dat doet diabetis en hoge bloedruk ed ook. Ik hoop nog lang te leven en als dat met een operatie moet dan moet het maar. Natuurlijk liever zonder maar soms heb je die optie niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Vakantiegevalletje Als je in aanmerking komt en besluit om hiermee door te gaan wens ik je alle wijsheid, omdat soms de zaken ineens heel anders zijn dan voorheen gedacht. Blijf goed opletten en kies voor jezelf.
Laat je goed adviseren, maar niet sturen, ook niet door degenen die je tijdens het traject begeleiden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat leeftijd niet direct iets zegt over wel of geen vel overschot.
Ik wens je veel wijsheid met een goede beslissing maken, en hoop dat als je het gaat doen het je veel goeds brengt en geen ellende

Het beste antwoord

Dit is van zoveel afhankelijk dat er eigenlijk geen eenduidig antwoord op te geven is.
Kan variëren van twee maanden tot meer dan een jaar. Het ligt er ook aan naar welk ziekenhuis je gaat of gebruik kan maken van wachttijd bemiddeling via je verzekering. Op internet zijn van een aantal ziekenhuizen de procedures te vinden
Je moet eerst een heel traject in, afhankelijk van hoe dat gaat word er verder gekeken.