Wat moet je doen als je bent door gelekt op school? Hebben jullie nog tips? ( had het nog pas :( )

Nou ik had dit pas op school en het wad geen pretje :( gelukkig zag niemand het maar ik vond het niet echt fijn) hebben jullie nog tips om dat te voorkomen of om het te verbergen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (2)

Dat is ellendig @Anoniempie123!
Zorg dat je altijd reserve slip, jeans/broek, handdoekje, washandje, stukje zeep bij je hebt (voor de volgende keer dus.)

Maar als het gebeurt zonder reserve? dan zo snel mogelijk onder de KOUD waterkraan een vlek-JE proberen te laten verdwijnen. Is het een grote vlek, dan zou ik iemand (docente / iemand vd administratie) aanspreken dat je echt naar huis moet en natuurlijk even toelichten, maar niet zomaar naar huis verdwijnen, nee dat niet.

Extra tip: nooit lichte kleding dragen in die week, lijkt mij logisch, als er dan iets gebeurt met donkerblauw of zwarte kleding, is het minder vreselijk, omdat je het dan niet ziet in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat je ook kan doen als je naar huis moet voor schone kleding. Is een jas of vest rond je middel binden. Zo is de lekkage niet zichtbaar voor anderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies @Vics, goeie aanvulling!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat je kan doen als je eenmaal bent doorgelekt heeft jodokus52 al goed beschreven. Wat je kunt doen om dit te voorkomen is dubbele bescherming gebruiken. Dus een tampon en een maandverband.
Ook is het handig om de juiste bescherming op de juiste dagen te gebruiken. Dus super tampon op de heftigste dagen (meestal de eerste 2), normale tampons op de medium dagen (meestal de 3e en 4e dag), en mini tampons op de laatste dagen.
Ditzelfde geldt voor maandverband.
Door de juiste maat tampon te gebruiken zorg je ervoor dat goed beschermd bent tegen lekken. Maar ook dat de tampon prettig in te brengen is. En vooral dat je de tampon niet voelt zitten. En dan de laatste en belangrijkste tip. Ga regelmatig naar het toilet om je te verschonen. Sowieso elke pauze. Als je dit op heftige dagen niet red. Dan maximaal elke 2 uur. En hoe naar het ook is, iedere vrouw heeft het wel eens meegemaakt dat ze doorgelekt is. Helaas. Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedenk net dat je ook door kan lekken omdat je net ongesteld ben geworden, maar nog geen maandverband in je slipje had.
In zo'n geval kan het helpen om een app te gebruiken zodat je weet wanneer ongeveer je volgende menstruatie is. Dam kun je van te voren alvast een maandverbandje of inlegkruisje gebruiken.
Zorg dat je altijd tampons en maandverband bij je hebt. Is het voor jezelf niet nodig, dan kan je zomaar iemand anders erg gelukkig maken. Want ook iedere vrouw vergeet weleens wat mee te nemen. En toevallig word je dan ongesteld. Ipv de geplande 3 dagen later pas.
Zoek uit of je een regelmatige cyclus hebt of niet. Als je elke maand op ongeveer dezelfde datum ongesteld wordt, dan kun je op die dagen een donkere broek met een langere shirt/trui aandoen en om het uur checken of je het bent geworden. Vaak zijn er tekens zoals buikpijn voor of tijdens de ongesteldheid. Neem altijd reserve maandverband/ondergoed mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook kun je een extra jasje (bomberjack/spijkerjasje/bloesje ofzo) meenemen om het om je middel te knopen om het te verbergen.