Waarom drijft mijn ontlasting meestal?

Ik eet gezond, maar mijn ontlasting drijft 9 van de 10 keer. Het ziet er verder echt wel normaal uit: geen vreemde kleur, geen diarree, een normale vorm.... alleen dat drijven. Het zonk enige tijd geleden juist na een avond flink bier te hebben gedronken...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Je darmen bevatten gassen die door de door aanwezige bacteriën gemaakt worden.
Deze bacterien zijn nodig voor de spijsvertering.
Wanneer je ontlasting veel van deze gassen insluit, zal het soortelijk gewicht minder zijn waardoor het drijft.
Erna55
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op internet lees ik juist dat er dan te veel vet in mijn ontlasting zit... maak ik me onterecht zorgen?
Erna55
6 jaar geleden
Op internet kun je vanalles vinden...( zelfs dat de aarde plat is ).
Het drijven van ontslasting is geen reden om je zorgen te maken. Je geeft zelf al aan dat je gezond eet.
Erna55
6 jaar geleden
Een soortgelijke vraag vind ik hier :
http://www.startpagina.nl/v/persoon-gezondheid/lichamelijke-klachten/vraag/443189/gevolgen-drijvende-ontlasting-gezondheid