Is een witte / heldere infraroodlamp ook goed tegen rugpijn?

Sinds kort gebruik ik naar volle tevredenheid een infraroodlamp tegen mijn rugpijn, in de bekende rode Philips Infraphil lamp uitvoering. Nu zag ik dat je niet alleen rode infraroodlampen hebt maar ook witte/heldere en donkerstralers.. Maar is een witte lamp net zo goed als een rode?
Ik heb wat gegoogled en tot de voorzichtige conclusie gekomen dan de kleur niets uitmaakt omdat je infrarood evengoed niet ziet als kleur, en dat ze meestal rood zijn om de consument duidelijk te maken dat het om een warmtelamp / infraroodlamp gaat..
Maar als ik zoek op witte infraroodlamp dan kom ik nagenoeg alleen op dierensites.. Mijn vraag is: Is een witte infrarood lamp even goed of hetzelfde als een rode?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

een korte golf infraroodlamp heeft de eigenschap dieper in de huid door te kunnen dringen (infrarood-A) en geeft altijd rood licht. een lange golf infraroodlamp dringt minder of nauwelijks in de huid door en kan ook oranje of wit licht geven en hierdoor zeer geschikt voor in een territorium voor warm houden van dieren, maar zal weinig of geen effect hebben bij spierpijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Dat verklaard waarom ik ze vrijwel altijd met rode lampen zie.. Zijn er ook energiezuinige infrarood-a lampen? Of nieuwe techniek met hetzelfde effect? Deze is 150 Watt, ik zie ze ook wel als 100 Watt maar minder niet echt..